Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1442 ggr
Cilla89a
0

God dagens 7/6 2010

God dagens.
Dagens ord är; T R Ö T T.
Gick upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna. Sedan mockade/fixade jag i stallet direkt, tog en dusch och sedan körde jag till praktiken (ridskolan) vid 7.30.
Lång dag 8-16.30, även om det är ganska slappt :) Skönt nu sommartid, ridskolehästarna går ute dygnet runt, dem står bara inne några timmar på eftermiddagen/kvällen då det är lektioner, så det går undan att få ordning i stallet, mocka, lägga in eftermiddags maten, sopa, kratta o.s.v på förmiddagen. Annars är det lite handikappsridning på eftermiddagen, fylla på vatten i hagar, släppa ut/in privathästar, serva hovslagare, ta in ridskolehästarna o.s.v. 

Men, men, väl hemma nu och mina hästar var väldigt angelägna att få komma in, uruselt väder, spöregnat precis hela dagen!
Duschat nu och ska strax köra in till stan, träffa två vänner och käka kebab. Gott.
12:e bantarveckan, -1,7 kg totalt, -17.2 kg. Är inne på slutspurten nu, 5 kg kvar :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

Suck, detta är en jobbig dag. Har fattat ett tungt beslut nu ikväll. Har försökt i flera år nu men det vill helt enkelt inte släppa med Blacky. han kommer nog få det mycket bättre med en annan ryttare.

Jag vet inte än om jag kommer köpa ny häst, och om jag gör det så vet jag inte om det blir ridhäst eller avelsto. det märks.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MillaJ
0

var i stallet på fm som vanligt idag. Red en stund i ridhuset och det gick ok, inte lika bra som igår men ok som sagt.
åkte hem och fixade lite mat innan jobbet och har jobbat till 21. Nu har jag precis köpt biljetter för mig och syrran till Metaltown och anmält mig och Hottie till vår första tävling :D blir en LB:1 som första start…

Blev lite grinig när jag upptäckte att min strålande planering fallerat totalt. Jag trodde att Metaltown var 19-20e (alltså lör-sön) och då hade allt varit lugnt då jag planerat att ha morgonfodring kl 7 på lördag morgon och sedan åka iväg till tävlingen (klassen är inte först) och sedan på eftermiddagen gå vidare till Metaltown, och smart nog lagt insläpp på söndag så att jag inte behöver gå upp tidigt.
MEN….. Metaltown är fre-lör >< vilket innebär att min planering måste läggas om totalt. Jag får ju se vilken starttid jag har, och är den rätt sent så får jag knoppa på lördag morgon även om jag hatar att göra det samma dag (sån där tävlingsnojja). Och såklart måste jag ju hem och lägga mig rätt tidigt.
Attans också säger jag bara, men men allt kan inte flyta som man vill….