God dagens 5/6 2010
God dagens. Vad har ni för er idag? :)
Jag klev upp 5.00 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen. Gick sen in och sov vidare till 9.00, bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sedan körde vi med Brimad till ridhuset och mamma samt pappa körde och handlade under tiden jag red.
Red en timme och det var riktigt svalt och skönt i ridhuset! Ridningen gick fin, fint, traven kändes amazing, totalt skitfin och jag satt och njöt :) Jobbade mycket med halvhalter, samlande arbete, tempoväxlingar, 10 meters volter i trav och galopp som vi absolut behöver få bättre kläm på, känns som han "dör" lite och tippar fram i volterna, vilket alltid har varit ett problem, men som blivit bättre, men är fortfarande inte tillräckligt bra.
Red även endel enkla byten, travökningar, och förvänd galopp som jag gjorde lite lättare för honom idag, red bara förvänd runt fyrkanten, även den förvända galoppen behöver bli bättre, han "dör" lite där med, och tippar fram. Men det kändes faktiskt bra idag, kändes mer aktiv och "uppe", kanske för jag gjorde det lättare för honom.
Och sedan blev det en hel del sidvärtes, öppna, sluta längs fyrkanten, och skänkelvikning över diagonalen. Kalas!
En timmes ridning blev det och vi båda var rejält lökiga och trötta efteråt ;)
Duschat nu och ätit lite frukost, ska strax ut och sola en timma. Resten av dagen blir chill, ska ut på promenad med hunden i eftermiddag, men det är väl det.
Lördag idag, vilket innebär, kränga onyttigheter :D Typ höjdpunkten på veckan ;) Blir fruktsallad och vaniljglass idag, skapligt nyttigt och riktigt gott nu när det är så varmt ute..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Har varit på Epona idag som sålde ut sina hästsaker med 75% rabatt, hittade ett par snygga ridstövlar och lite annat bra att ha, såsom 2 ridtäcken från Sverigetäcken och annat smått o gott.
Har sedan ägnat dagen åt att snickra i stallet, vi fick nästan klart väggen till foderrummet/nya sadelkammaren.
Slutligen så åkte jag o hämtade hem Gulan från hingsten. Denna brunst var helt normal och jag hoppas verkligen att hon tog sig på den.
Nu blir det sen middag innan nattning, i morgon är det hopptävling på schemat så det blir tidigt…..