Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 905 ggr
fridak
0

God dagens 3/6 2010!

Strålande fint väder är det här idag, fast än har det inte blivit stekhett utan bara behaglig temp.

Idag är det dags för examen, trots att exjobbet inte är klart. Jag har suttit och grejjat med det idag på morgonen, skickade in till min handledare och hoppas få det godkänt innan den 10e, annars har jag på mig till den 21 juni. Får väl se vad hon säger, tror på mer positivt från henne än från examinatorn som inte insett syftet med mitt arbete, eller så har han inte så stor koll på optometrihistoria som han tror han har.

Ska till stallet senare och tror det blir lite lättare hoppning, har hoppträning på onsdag och har inte hoppat på en månad så jag vill ha ut lite av hoppenergin innan dess.

Vad händer hos er?

Dyblygiad
0

God morgon. Här skiner solen och fåglarna kvittar. Mitt huvud lider av pollenallergin och jag väntar på att mina tabletter ska börja verka så jag kan åka till stallet och fortsätta stänglsa nya vallen.

Lindbygarden
0

Här är också superfint väder!

Blev så glad imorse när jag släppte ut Gabbie och Grace o det var ..varmt!

Denna veckan har vågen stått still, hoppas nu inte kroppen ställt om och snålarObestämd har ju inte testat detta sätt att äta innan.

Cilla89a
0

#2 Vad testar du för nytt? :D

God dagens i alla fall. Jag klev upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen. Gick sen in och sov vidare till 10.00, gick direkt ut med hunden och sedan mockade/fixade jag i stallet. Brimad har vilodag idag.

Duschat nu och ska strax slänga i mig lite yoghurt och sedan ska jag in till stan och träffa en vän, köpa frukt och sätta oss i en park och chilla. Superväder idag med, hur superhärligt som helst :D
Sedan när jag kommer hem i eftermiddag vankas det vårbad för Japps del, det behövs kan jag tala om, han är så skitig så det inte är sant!
Brimad ska också vårbadas, men tror det får vänta till imorgon, vattenslangen i stallet funkar inte så jag får kånka på spannar från sadelkammaren, tungt!

Förövrigt så från och med idag börjar hästarnas "sommartider", in vid 22.30 och ut redan 4.00 :) Härligt.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

#3 Det är ungefär som fettdieten med skillnad att jag inte äter så extremt mkt fett

Gör som så att jag äter som vanligt men all potatis, pasta, ris mm byter jag ut mot grönsaker. Äter inte heller ngt bröd o dyl..

Så massor av grönsaker, frukt och kött i olika former!

7 cm bort i midjan vid mätning igår och det känns ju himla kul!

Vägning på måndag så då får vi se om jag gått ner ngt eller står still..

Dyblygiad
0

Vaknat precis. Har gått upp 5 i morse och varit hos sköterska och sjukgymnast med fingret i morse, på väg hem somnade jag och la mig när jag kom hem. Har precis blivit väckt av barnen. Ska snart till stallet.

Har fått lite svallkött bildning på fingret i den inflekterade leden. Det behandlades med Lapus, vilket fortfarande svider som sjutton 9½ timme senare! Kommer aldrig mer att ta på Lapus på en hundklo om jag klipper pulpan, det kan jag lova. Undrar om Nelex gör lika ont….

HUr som helst så är jag tillbaka på status 0 igen, fingret stelt o konstigt men det kommer att släppa så fort svullnaden försvinner.