Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1219 ggr
MillaJ
0

God morgon 4/6 2010

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Morrn morrn! Ska strax ge mig av till jobbet…

Tänkte bara uppdatera om igår för jag hann inte då.
Åkte till stallet på fm och gjorde iordning lilltanten som skulle få en genomkörare av min tränare. Första gången hon red Hottie + att hon har väl ungefär en meter längre ben än mig ;) (får iallafall länga lädren 6-7 hål) så det kändes nog lite konstigt för Hottie. Men de bitar som hon gick fint -gick hon superfint och även tränaren var nöjd. Vi har ju jobbat mycket med bjudningen och med att få henne att söka stödet i handen och för hon har tidigare väldigt gärna krupit in bakom lod.
Jag filmade lite och la upp på youtube ifall nån ville se,är bara en liten kort snutt och det var i slutet så hon börjar bli trött och orkar inte hålla formen riktigt fullt ut -därav att hon hackar lite.

Sedan åkte jag och firade en kompis som tog studenten, jättetrevligt var det :)

På kvällen åkte jag tillbaka till stallet för att vara med när Hottie blev skodd. Idag ska vi bara rida ut  en stund för jag misstänker ett visst mått av träningsvärk… och jag ska tvinga mig själv att börja "rida in" mina nya tävlingsstövlar….

MiaMaria
0

Gomorgon!

Jag har precis kommit på jobbet, alldeles för tidigt… Ska jobba till 13 eller 13:30 beror på om de skippar min lunch eller ej, har bett om de för att få gå lite tidigare. Ska iväg o fira en av svägerskorna idag som tar studenten. Så efter jobbet blir de hem i ilfart, ut med hundarna, göra mig iordning o åka upp på kalaset. Där blir vi nog fram tills i kväll nån gång o när vi e klara där så ska vi till Niklas kusin o fira även henne som oxå tar studenten. Så ja de e vad min dag består av, stress med andra ord men även massa roligt o säkert god mat Flört

Milla - Är så kär i Hottie, hon är så fin o har såna förutsättningar! Men som du skrev, väldigt trött Flört Har för mig att hon bara är 5 år va? Tänk när hon blir lite äldre o starkare o du kan börja rida fram gångarterna på henne mer, mumma!!

fridak
0

Idag händer iten så mkt här. borde kanske börja packa inför flytten på söndag men det är bara kläder och lakan och sånt som ska med så det tar ju inte så lång tid så det går ju att skjuta på längeOskyldig Ska in till stan i em för fota bror + flickvän som har sin studentbal idag och så kanske det blir ett besök hos B&J som slår upp portarna i Kalmar idag:)

MillaJ
0

#1 tack ^^ hon börjar bli fin nu. Och ja -hon är 5 år så hon orkar inte fullt ut än, men de bitar som hon orkar är väldigt trevliga, både att sitta på och att se på :) så himla kul att se henne riden av någon annan för jag ser ju oftast bara manen ;)

Lindbygarden
0

Wow hon är verkligen superfin, kan inte annat än instämma i det Mia Skriver!

Här kommer vi lite senare fara till dagis och jag ska då passa på att ge mig ut i spåret där uppe.. ska bli skönt!

Därefter blir det till att svarva lite sten mm..

Ska också komma ihåg att köpa saltstenar för betet, köper stora kossestenar.

Cilla89a
0

God dagens.
Klev upp 5.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick sen in och sov vidare till 9.00, gick upp lite tidigare idag, för att passa på att rida innan det blir för varmt, men fel hade jag, det var redan +19 :O Så det blev mocka/fixa i stallet och sen red jag ut Brimad 40 min, kändes fin, men ack så vaarmt, Brimad var sjöblöt när vi kom tillbaka, kändes inte det minsta trött, men svetten den lackade på både mig och Brimad ;)

Duschat nu och ska göra lite frukost och sedan ska jag ut och sola en timma :) Härligt. Kalasfint väder idag med, det gillas!
Sedan blir det promenad med hunden och därefter ska jag in till stan och följa med en vän ner till ridskolan och kolla när hon rider.
Förövrigt ringde min arbetsförmedlare igår, och sa att praktiken var godkänd :) Så på måndag ska jag börja.

Medarbetare på Dressyr.ifokus