Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1345 ggr
Cilla89a
0

God dagens 2/6 2010

God dagens. Kan meddela att sommaren har kommit hit, äntligen :D Strålande sol, och även om det inte är mer än +19 så duger det mer än väl ändå :)

Klev upp 5.30 fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen. Gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sen red jag ut Brimad 50 min i skogen, väldigt varierande, låg-rund form vs högre med mer samling, styrkepass i form av galopp i backar. Dock hade vi lite oflyt, lyckades först träffa på en grävmaskin som stod precis uppintill vägen och grävde ett dike, och sedan mitt i galopp i en backe så träffade vi på traktor med släp. Så det var lite störande, och Brimad stissade upp sig rätt rejält. Men kändes förövrigt fin, fin :)

Duschat nu och ätit frukost. Ska strax ut och lägga mig i trädgården och sola :) Häärligt!
Dagen blir lugn, skall inte köra bil någonstans i alla fall ;)
Fick praktik pappret påskrivet igår och ännu en gång lämnat på arbetsförmedlingen och den jag lämnade till lovade att lämna pappret personligen, så nu hoppas jag det kommit dit det skall.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

God eftermiddag :)
Har haft träning imorse och det gick både bra och lite sämre, började väldigt bra men sen tyckte Hottie att det var för varmt och hade ingen lust att jobba längre -så både bra och dåligt.
Men "brace yourself" Hottie -imorgon ska tränaren rida och då blir det andra bullar ;) ska bli jättespännande att se och jag ska försöka filma litegrann så kan ni få se lilltanten "in action".
Lilla fölisen i stallet hade haft kolik inatt så han var väääldigt trött idag, jobbigt med tanke på att han bara är 2 dagar -men det var nästan väntat att han skulle få det då mamman haft ett stooort sår och varit tvungen att äta antibiotika.

Nu ska jag ge mig av till frisören, så får se vad som sker med håret ;)

Dyblygiad
0

Varmt även här. Har stolpat hage idag Varmt o svettigt och nu har jag 2 fina blåsor i vä hand.  I morgon ska vi sätta dit knorrar och band samt släppa ihop fölet med unghästarna samt mamma häst förstås.