God dagens 1/6 2010
Jahapp, då är det 1:a Juni, vilket innebär första sommardagen, rent teoretiskt i alla fall ;) Dock lyser sommaren med sin frånvaro här, +13, mulet och småregn :/
Klev upp 5.50, fodrade/släppte ut hästarna i gräshagen. Gick sen in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sen red jag ut Brimad 1 timme i skogen, och inom ett fält på hemvägen och körde lite galopparbete, tempoväxlingar och förvänd galopp :) Kändes fin. Känns mycket lättare att rida förvänd på utomhus? I ridhuset blir han lite lång och långsam. Men jag har nu konstaterat att det inte skulle vara för han inte orkar ;) För det var tusan så rapp i benen och fin han var att rida förvänd på ute på fältet :)
Duschat nu och ätit lite frukost. Ska strax köra in till stan idag igen, SUCK! Fick äntligen en ny praktiklapp igår efter en jäkla massa tjöt, men då hade Ida ridit ut i skogen med en grupp, och jag orkade inte sitta där och vänta på att dem skulle komma tillbaka. Så jag ska köra dit nu och hoppas att hon är där och få lapp påskriven och sedan bär det av till arbetsförmedlingen och lämna lappen, och jag ska vakta den med mitt liv och se till att få tag i min arbetsförmedlare och lämna den personligen!
Resten av dagen blir chill i alla fall.
Ska ev in till stan med en vän ikväll och kolla på hoppträningarna, men jag får se, känner mig inte så sugen på att behöva köra in till stan ikväll med. En jäkla massa körane har det blivit senaste tiden, men nu hoppas jag det blir sista turen till arbetsförmedlingen idag på att bra jäkla tag, helst föralltid!
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Godagens!
Jag hade sovmorgon idag (igen!!) o när jag klev upp så va de lugnt ett tag, gick med vovvarna, kikade nätet o bara satt i soffan o njöt, såå nice, hinner inte bara sitta still så ofta. Sen körde jag mannen ner på byn o åkte ut till stallet o bytte bil. Tog Ciccis bil ot ransport o åkte in o besiktade transporten. Hon har köpt ny bil o den får hon inte dra transporten med förrän hon har tagit e-kortet, så jag ryckte in, ser lite bättre ut om man har rätt körkort, spec om man skulle bli stoppad, då ryker ju hela körkortet… Gick super på besiktningen, va två MKT trevliga karlar som gjorde de hela o utan anmärkning va de. En av dom berättade att många blir helt vansinniga på dem om de anmärker på att golver i transporten kanske behövs bytas för att de spruckit eller murknat. Jag fattar inte hur man kan va så dum o bli arg ist, jag skulle bli superglad om de skulle va så, så jag vet att de är dax, skulle aldrig förlåta mig själv om hästen for genom golvet!! Nu kör jag förvisso enbart med aluminiumgolv men ändå!
Åkte tillbaka med transport o bil o tog min bil in till stan igen, hann springa lite i affärer o köpa lite nya underkläder, 3 toppar o ett par leggings, välbehövligt!! O nu sitter jag på jobbet o ska jobba till 22 idag igen.