God dagens 31/5 2010
God dagens. Vad händer hos er idag?
Jag klev upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna. Gick sen in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sen skrittade jag ut Brimad 1 timme, varav lite jogging i låg form och han var jättefin :) Är verkligen superseg idag efter 4 timmars sömn igår och en heldag i Ullared på det. Shit, det tar på kraffterna. Men jag är helt klart nöjd med inköpen :) Det är nästan helt magiskt hur man kan handla för 2000 kr, och få med sig 3 enorma kassar fullproppade med saker.
Duschat nu och ska göra lite frukost. Skulle vara skitkasst väder och komma enormt med regn idag, men det är istället uppehåll och sol till och från, så jag tänkte passa på att gå ut och lägga mig i solen nån timma. För sedan ska jag till stan, in till arbetsförmedlingen (som vanligt) och fortsätta tjabba om praktiken och så ska jag lämna närvarorapport för Maj månad.
Och så ska ja köpa krafft groov 125, och spån på hemvägen.
10:e bantarveckan har gått, -1 kg, usch så kasst, men jag ska inte klaga, gårdagen var verkligen en katastrof, slank ner både thai mat till frukost vid lunch och sedan kebab till kvällsmat, fy!
-15.8 kg totalt.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
God middag!
I stallet hade det blivit tillökning -ett litet hingstföl e: Lingh föddes kl 5 imorse så han var nååågot skakig fortfarande ;) Brun med bläs och jättegullig ^^
Red ute på ridbanan och det gick finfint, gjorde jättefin förvänd galopp och fattningar från skritt så jag är jättenöjd -börjat spana lite på tävlingar med….
Sen i torsdags har jag varit hästvakt för jättehästen igen för min tränare har varit i Tyskland och hämtat hem sin andra häst (också en jättehäst) och de kom igår kväll =)
Nu ska jag strax hoppa in i duschen innnan jobbet, sen ikväll åker jag upp till föräldrarna för jag ska in på service med bilen imorgon.
Har en aktiv vecka framför mig:
Mån: stallet, jobba+upp till föräldrarna
Tis: service med bilen, stallet, jobba
Ons: stallet (troligen träning), frisören
Tors: stallet, till en kompis som tar studenten
Fre: jobba + stallet..
Brrrrrr… här regnar det och blåser! Riktigt höstväder är det
Klurar på om jag tom skulle ta in unghästarna en stund sen men vette katten..
Geili har iaf blivit seminerad med Lingh så vi får se om det blir semin igen på tisdag! håll tummarna för att det tar sig för då får hon snart komma hem till oss!
I övrigt så har vi istort sålt Millan, hon hämtas på Torsdag. Ska bara besiktigas först.
Så nu letar jag sällskap till Garcon då Tjalle inte är heeelt hundra med busig ettårshingst.. Får se om vi hittar ngn.
Sol och fint väder hela dagen.
Kollade till Pim Pim kl 5 imorse och allt var lugnt. När jag skulle morgonfodra kl 7 hade hon ett itet sto föl som stod på skakiga ben.
Så denna da har mest varit uppsikt över träck/kiss/diande och att få igång magen på märren.
Men nu är allt det klart, så nu kan man njuta lite i solen.

Har precis skickat ett mail till stylebystars. beställde en studentklänning därifrån den 12 april. den 19 maj fick jag ett mail om att varan skickats och att jag skulle få den inom 1-4 arbetsdagar. nu har det gått 12 dagar och ingen klänning, och student om 1 vecka! Gaaah måtte den passa!!!! Ska aldrig mer beställa därifrån iaf!
Har inte ridit Blacky på en vecka nu igen, har bara pluggat men har ändå 5 arbeten kvar och en redovisning. allt ska vara klart imorgon kväll. inte ens den värsta tidsoptimist tror väl att det kommer gå. ingen ridning idag heller som ni förstår… =(
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#3 Grattis till litet stoföl!
#4 Men fy så nesligt, hoppas den hinner komma

hade ex-jobbsredovisning idag. redovisningen gick bra men rapporten blev totalsågad av examinatorn… men jag var beredd på det för jag vet att min rapport är kass men sen hade han konstiga åsikter om vad jag skulle ändra. han tyckte jag skulle undersöka studier som inte har med mitt syfte att göra! Sen var mitt arbetet tydligen välskrivet till en viss punkt men det är så rörigt det kan bli rätt igenom…
han var tydligen så hård i sina ord för folk kom fram och frågade hur jag mådde efteråt, och en person föreslog att vi skulle ge honom en såg i avslutningspresent^^
efter en heldag i skolan så letade jag efter en klänning och skor tills examensmiddagen imorgon och på vägen hem tog jag stallet men hade redan fått det mockat:D så nu slappar jag och börjar skriva om vissa delar av rapporten på onsdag ist.
#6 En såg tycker jag låter som en utmärkt present

10 min kvar på dagen! Jag har sovit mig igenom nästan hela dagen. Har ont i fingret som är jättesvullet. Måste ringa handkirurgen i morgon. Har även hunnit läsa 2 böcker och varit på utveklingssamtal med barn nr 3. Varit och kvällsfodrat de hästar som stödfodras i hagen kl 22 och njutit av den varma försommarkvällen med min man som snällt hjälper till när mitt finger inte är som det ska vara.