Jeffries dressyrsadlar
Ngn som känner till sadelmärkt e.jeffries? Har försökt letat återförsäljare men hittar inte..

Jag tror inte det finns någon svensk återförsäljare för Jefferies sadlar, vet du vilken model du ska ha och vågar köpa via postorder så är det säkert billigare att köpa ifrån UK via nätet.
Vet däremot att Xtreme make over säljer träns ifrån Jefferies.

hmm vad synd :/
hej! jag såg ditt inlägg, jag har en Jeffries sadel som jag ska sälja, av modellen Stamford. 18" men känns absolut inte större än en 17", jag är själv ganska späd och den passade mig, dock inte min häst. Den finns ute på Sadelmagasinet.se om du vill se hur den ser ut! Mvh Louise

hej tack men jag har köpt en annan sadel. Provade en 17 men den var för lång för in häst tyvärr
#4 Längden på själva sadeln behöver inte gå helt hand i hand med sitsen :) Bosorna anpassas efter hästen och sitsen efter oss som rider.
En 17" sadel kan ha lika långa bossor som en "18 tum och vice versa, beror helt på hur sitsen ser ut och hur sadeln är formad/byggd ^^
Hakuna matata!

ok men de sadlar som jg provat som varit 17 har varit för långa, han har ett väldigt kort sadelläge. jeffires 17 var för lång men har nu en county 16.5 som har legat bäst hittils och passat mig med.