Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 834 ggr
Dyblygiad
0

God morgon 26/5 2010

Ja då var det solig morgon igen. Idag är det mer träning på schemat för fingret (lite tjatigt eller hur) dela ut tidningar och så dressyrträning för tjejerna. Ska bygga lite på de nya kaninburarna också samt släppa ut lite kaniner på grönbete.

Kanske jag ska ta itu med tvätthögen i vardagsrummet……..eller inte…….

Cilla89a
0

God dagens.
Jag klev upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och traskade ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sedan red jag ut Brimad 40 min, kändes fin. Han var dragig i början utav galoppen, så jag drog tillbaka och satte han på röven och sen gick det som en dans :) Jättefin kort galopp och superlätt och fin i handen :)

Hästarna fick sedan gå ut i gräshagen direkt efter jag ridit :)
Duschat nu och slängt i mig lite frukost, och här är en geting inne Foten i munnen Så nu flyr jag ut i trädgården och lapar lite sol. Inget superväder idag, sol till och från och runt +15.

Resten av dagen blir slapp.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dyblygiad
0

Våra ston går ute på vallen hela dagen men i vinterhage nattetid med ensilage fodring, de vita köttbullarna går i samma nergnagda gräshage dygnet runt, ca 1 cm snagg…..hingsten går i beteshage men stödfodras för han rör på sig så mkt, likaså valackarna som går på andra sidan skogen för att inte störa hingsten. Endast stoet med sitt 1 v gamla föl är uppstallad nattetid!