God dagens 25/5 2010
God dagens. Vad händer hos er idag?
Jag klev up 5.50 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 9.30, duschade och sedan körde jag till stan och sprang några ärrenden. Kom hem vid lunch, bytade om och gick direkt ut och mockade i stallet och sen tog jag in hästarna, bytade till torrt täcke på Brimad och lät dem stå inne och knapra lite hö.
Gick in och åt lite frukost, kollade rundor på internet och sedan gick jag ut och red Brimad 40 min i skogen, blev styrkepass idag, klättring och galopp i backe :) Kändes fin, men han var ett litet åbäk idag med och skulle vända och gå hem, men det gick över snabbt.
Nu är hästarna ute och mumsar gräs i gräshagen :) Och jag ska strax ut och promenera med hunden. Vädret är verkligen konstigt idag, ena stunden är det strålande sol och klarblå himmel och nästa sekund är det mulet, storm och ösregn
Hm.
Förövrigt blir dagen lugn, ikväll är det första delfinalen i eurovison song contest, lätt att jag kommer sitta bänkad framför tv:n :D Hade vatt gott att ha något att knapra på, känns nästan som det hör till? Men det får väl bli luft i såfall :P
Annars var jag ju på arbetsförmedlingen igår för att ge dem en spark i röven så dem kunde godkänna praktiken någongång, lämnade in lappen för en vecka sedan igår! Och vet ni vad dem säger? "Nej, vi har inte sett någon lapp, dem måste ha kommit bort" 

På datorn kunde dem se att jag var där för en vecka sedan och hade lämnat in ansökan om praktik, eftersom dem alltid skriver ner på datorn varje gång vad man har för ärrende på arbetsförmedlingen!
SICKA JÄVLA NÖTTER! Skämmes ta mig fan!
Så nu skulle dem undersöka saken och ringa mig. Dem får till imorgon på sig, har dem inte ringt då ska jag åka dit på torsdag och då ska dem få veta att dem lever!
En klass med dagisbarn hade kunnat sköta arbetsförmedlingen bättre, än dem spånhuvuden som är där nu!
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag har ägnat dagen åt att göra trästaket hage åt årets första föl. Sen har jag ägnat 15 min varje timme till att träna mitt finger. MItt stackars lillfinger som oskyldigt hängde med på operationen har fortfarande inte vaknat till liv efter att ha blivit klämt i förbandet :( Det kan vara en nervskada
Det känns som fingret sover. Har haft Tara hemma hela dagen då hon igår gjorde gipsmasker i skolan och sen fått allergisk reaktion i ansiktet. Kortisonkräm o Tavegyl fick det att sakta gå ner under dagen. Hon kunde istället träna Fanta o Ronja.
Här har det varit mestdels soligt o fint men lite kyligt så ännu en sjukskrivningsdag som varit hyfsat lyckad 

Skriver En dag för sent
I går va de aktivitetsdag igen, full fart med andra ord o ett väl genomtänkt schema 
Åkte till Zickan till 10 o vi for iväg o tränade agility, gick super, känns ok inför helgens tävling. Åkte sen in till stan, köpte hundmat, vidare till en bilverkstad som skulle fixa en dörr på Zickans bil. En sväng på Ica Maxi o sen hem till Zickan o dumpa några av hundarna o sen åkte vi hem till mig. Jag bytte om o så vidare till stallet. Zickan med som fotograf samt att hon fick provåka Clabbe. Så nu finns de äntligen bilder på mig o Clabbe, äingen jag är nöjd med men får se om jag kan visa någon ändå. När vi väl va klar i stallet så hem igen o byta om o till Zickan för middag. Hann faktiskt andas 10 min efter maten innan de va dax o åka igen, den här gången till stan o den lokala kennelklubbens årliga vårpromenad med tipsrund o fika, vann faktiskt en fästingplockare, super! Sen blev de hem, fixa bilderna från dagen o sen i säng. Pust!