Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettutrustning
Läst 5290 ggr
ElinH
0

Ridhjälm

Jag ska nog ta och köpa en ny ridhjälm nu, min gamla har hängt med i ca. 7 år nu och börjar bli ganska sliten.

Jag funderar just nu väldigt mycket på en Charles Owen Wellington classic men har även tittat på Jacson Wen som är väldigt lik.

Har inte hunnit prova någon av dem än, ska ta och göra det nästa vecka, men jag skulle tro att de känns ganska lika.
Den största skillnaden mellan dem är hakbandet, Jacsons har vanlig knäppning och själva "skinnet" på hakbandet verkar lite annorlunda. Sen sitter rosetten åt rätt håll på  den, på Charles Owen är den "upp-och-ner".
Och just det, Charles Owen har som en extra "kant" längs skärmen på hjälmen.

Vilken av dessa tycker ni är snyggast? Till dressyr då, såklart :)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

ElinH
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på Charles Owen:

/ ElinH

ElinH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på Jacsons:

/ ElinH

ElinH
0

Och just det, om jag bestämmer mig för Charles Owen tänker jag beställa den från england så prisskillnaden blir inte så stor.
(Någon som beställt hjälm från england förut om kan tipsa lite om hur ni gjorde? :))

/ ElinH

MiaMaria
0

Co tycker jag känns som mer elegant märke eller hur man ska klassa de. Ser man på bilderna är de ju ingen större skillnad på dem. Men detta med rosetten upponer?? Why?? Jag har aldrig fattat de. Iofs är jag inte så förtjust i dessa hjälmar öht med "läder" band men de lär väl sluta med att nästa hjälm jag köper så blir de en sån…

Perly
0

Kan hålla med om det inte är så stor skillnad men måste tycka att CO är snäppet snyggare :)

Alltid Oavsett

ElinH
0

#4 Jadu detdär med rosetten fattar inte jag heller, det är snyggare med ett rättvänd :p

Men vad är det du säger, det är ju själva "lädret" som är det snyggaste på hela hjälmen ju!! Flörthaha

#5 Ja jag håller med! Det lutar faktiskt åt den just nu.
Jacsonsen ser lite tom ut utan den där extrakanten längs skärmen.. hm.

/ ElinH

Lindbygarden
0

CO är klart snyggast! Sen vill vi veta allt om hur du beställde och hur du trivs med den nya hjälmen osv..Glad

Lothar
0

Charles Owen helt klart!  Vill som #7 gärna veta hur du gör när du beställer från England!

Vad jag förstått är CO små i storleken jämfört med andra märken men har man provat innan så är det väl lugnt att beställa från utlandetSkrattande Jag vill ha en brun tycker de är jättesnygga med läderbandet tillSkrattande

Maria

ElinH
0

#7 och #8
Självklart ska jag berätta det! :)

Och jag är nog ganska säker på att det är CO jag vill ha nu :D Men ska prova båda hjälmarna på Måndag Glad

/ ElinH

exitingsvillemo
0

#9 bestämmer du dig för en WEN så säger du till mig hoppas jag ;) Dom har ju nämligen jag i butiken.

Jag tycker att den är helt klart mest prisvärd, med tanke på det minimaliska skillnaderna på hjälmarna.

Båda är riktigt snygga hjälmar =)

Perly
0

#6 Kan inte göra annat än att hålla med^^

Alltid Oavsett

ElinH
0

#10  Jasså, det ska jag helt klart göra om jag gillar den bättre när jag provar den! :D

Men eftersom jag ska beställa den från england så blir som sagt prisskillnadena inte så stora Skrattande Får helt enkelt se vilken som är skönast!

/ ElinH