Osmidiga tävlingsarrangörer!
Har anmält till en liten lokal dressyrtävling 2 klasser och när jag kollar i startlistorna visar det sig att jag är den ända som startar LA som fått riktigt tidig start i LB de andra som rider LA rider sist i LB, jag däremot har fått 4 timmars härlig väntan mellan starterna. Hittade en annan tjej som hade 5 tim emellan men red LC LB och såg en chans för arrangören att kunna byta min och den ryttarens tider med varandra. Mailade arrangören men fick till svar att den jag tyckte jag kunde byta med inte ville byta….när man har preliminära starttider så är det ju upp till arrangören att ändra, man ringer ju inte runt ryttarna och frågar ? så nu fick jag stryka mig i ena klassen för att arrangöreran var så osmidiga tack för det Eda Ridskola.
Jag har en häst som inte kissar när vi är iväg och det känns ju inte så kul att låta henne stå 4 timmar extra bara för att arrangörerna är osmidiga. SUCK blev bara så arg och frustrerad så jag var tvungen att skriva av mig.
frågan är bara hur roligt det är att ens åka dit imorgon?
Besviken/Maria
Verkligen tråkigt när det blir sådär.. Man kan tycka att de borde kunna lägga er som startar i nästkomande klass sist i första klassen..

Det har hänt mig med, att jag fått klantiga startnummer med flera timmars väntan i mellan klasserna, men ofta är arrangörerna väldigt trevliga och tillmötesgående och har ändrat startnummer på mig, så det inte blir så lååång väntan..
Kan du inte ringa dem idag och förklara dina dumma startnummer innan dem sätter den fasta startlistan? Dem själva är ju hästintresserade oftast så dem borde ju förstå läget att det inte är hållbart att vänta 4 timmar!
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Yippie, nu äntligen har jag lyckats få till en mer fördelaktig starttid, jag vet ju att ibland går det verkligen INTE att få till bättre starttider men i det här fallet med 3 klasser på 1 bana så vet jag ju att det går och nu efter en del tjat och lite gnat så har jag fått nyss om en strykning och den får jag ta! tack för det Eda!!
Maria

Så tråkigt att de håller på o strular sådär, oftast e de ju själv tävlande människor som lägger starlistor osv, ja lottar men ändå de kan ju va lite humana!
Skönt att de lyckades ordna de till dig! Eller att du gjorde de själv rättare sagt! =)
Btw, har du bytt användarnamn?!
Haha nej lyckades skriva när jag hade dotterns dator, hon är antigones….hade inte en tanke på det när jag gick in på sidan att det var hon som var inloggad!!
Nu har jag rätt dator igen..
Maria