god middag 22/5 2010
God middag,
Igår hade jag först en tålamodsprövande dag på jobbet där jag som exempel fick fötterna överkörda av permobil sådär 3ggr >< Sedan hade jag besök av en vän som jag inte träffat på länge. Hm noterade en viss nyansskillnad på oss då hon har bott 2 år i Texas, och jag är mer i nyans som ett A4-papper XD
Vi var i stallet och jag red en stund, hade bara lite lösgörande arbete i värmen.
Idag har jag haft sovmorgon och nu sitter jag och funderar på om jag ska gå ut och promenera en sväng för det är ju himla fint väder. Har insläpp i stallet så ska inte åka dit än. Har inte riktigt bestämt vad jag ska göra med Hottie idag men jag kommer nog på något. Passar även tränarens häst denna helg med så han ska ut och motioneras av på lina iallafall. Och nästa helg hämtar hon hem häst nr 2 från Tyskland igen :)

God dagens.
Klev upp 5.30 fodrade/släppte ut hästarna och sedan mockade/fixade jag i stallet direkt. Gick sen in och sov vidare till 8.30 då jag vaknade av att Brimad for rundor som en idiot i hagen, grr. Låg och drog mig till 9.00, då jag gick upp och tog en snabbdusch och sedan åkte jag med mamma och handlade.
Kom hem vid lunch, åt lite frukost och sedan gick jag ut och red Brimad en sväng i skogen, 40 min, kändes fin :) Men det är vaarmt idag, så det blev ett litet lugnare pass.
Runt +22 grader och strålande sol, så det blev premiär tur i
t-shirt :D Sedan blev det avsvampning av Brimad som vart ganska svett, strecthing, och kylning av överben och sedan fick hästarna gå ut i gräshagen.
Tänkte jag skulle vårduscha hästarna idag, det BEHÖVS, men jag har inte tillräckligt med schampo :/ Så det måste införskaffas.
Ska ta och beställa lite nödvändigheter från Hööks, måste ha nya flughuvor till båda två också.
Nu ska jag byta om och sedan ska jag köra syster till stan.
Kvällen blir lugn, sommarkrysset och B&J glass, niice :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Go dag!
Jag klev upp vid 8 i morse o försökte sen skaka liv i mannen i typ en timma. åkte till lillebror i Aspås o hjälpte honom stöka på gården, de ska målas en massa där med falufärg o de ska sprutmålas så de e lite stök med övertäckning samt såklart bortkörning av massa saker som står i vägen. Totalt är de 3 gigantiska bygnadeer som ska målas så de va lite o göra. Hittade även mina gamla undanställda fälttävlans hinder, lagomt mörkna nu, kanske e så man ska göra ft säkrare? Lättrivet
Åkte sen hem o badade båda hundarna o sen en dusch för mig själv innan de va dax o åka på jobbet där jag nu sitter o ska sitta här till 23…