God dagens 20/5 2010
God dagens. Vad händer hos er idag?
Jag klev upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna. Gick sedan in och sov vidare till 9.30, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sedan skrittade jag ut Brimad 30 min, ville ta det lite lugnt idag, han var jäkligt trött igår när vi kom hem efter en heldag på klinik med undersökningar, lugnande och röntgen och han hyperstressad hela tiden. Så det blev bara en bensträckare idag.
Duschat och ätit lite frukost nu och väntar på hovslagaren som skulle varit här vi 12-tiden, suck. Lät hästarna stå kvar inne efter att jag och Brimad vart ute och skrittat. Jag hoppas minsann hovis dyker upp snart, hästarna tycker inte det är något vidare att stå inne och glo, speciellt inte i detta kanon fina vädret vi fått, strålande sol och +25 :) Tänkte jag skulle ut och sola min blekfeta kropp medans jag väntar på hovis ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Härligt, högsommarvärme!!
Har precis kommit tillbaka efter en långtur man ska ju inte beklaga sig men, alla insekter….
usch inget kul, red utan flugluva idag och det gör jag inte om.
Resten av dagen blir lugn, hade utv.samtal med sonen och hans fröken på morgonen och det var bara bra! (tack för det
)
ha en skön torsdag!/ maria

Nu har hovis vatt här
Så nu har Brimad 4 nya skor på fötterna och är åter skonad från hovslagaren 8 veckor framöver. Han tycker verkligen det är pissigt att bli skodd :( Hovis kollega som vanligtvis jobbar på klinik som hovslagare droppade in när vi höll på att sko för att kolla på Brimad och hans störning, dem diskuterade lite fram och tillbaka och vid nästa skoning ska han få skor bak som göra att han får bättre grepp och stöd.
Kul att hovis är så engagerad i sina kunder :)
Nu står hästarna och äter förnöjt i gräshagen :) Har mullrat lite i krokarna ett par timmar nu, jag hoppas inte det drar in över oss. Tycker vanligtvis det är mysigt med åska, men inte när Brimad står i hage, han är rädd och far rundor som en stucken gris. Och speciellt dåligt skulle det vara en dag som denna när han är nyskodd och skorna inte "satt sig"..
Medarbetare på Dressyr.ifokus