God Morgon 19/5
morrn!
idag ska jag till stallet kring lunch och då kommer det en kvinna som ska provrida harry för att bli medryttare. Hon har tidigare ridit akademisk dressyr och är helsåld på kallblod. och hon tyckte om vad hon såg sist. Så ni får hålla på tummarna att det går bra idag.
Sen blir det en tur till studiefrämjandet där jag ska försöka ordna bidrag till vår förening, samt så ska vi sedan vidare till rollspelslokalen efter det och då ska jag passa på att handarbeta litet. Så idag är en litet mer späckad dag än det brukar :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God morgon
Nu är dagen kommen då vi ska ha prov på hela Fysik B- kursen. Fivale…
har fortfarande 13 arbeten/prov kvar nu de sista 2 veckorna, innan studenten. jag FÖRSTÅR INTE varför lärare är så enfaldigt korkade så dom sparar allt till slutet.
Har iaf ridit ett par gånger nu, och Blacky är så jäkla fin av nån anledning! Det dumma är att jag inte vet varför. Dels har han ju vilat, sen har jag börjat tömköra och dessutom har jag plockat bort padden från sadeln. nåt av det är det, eller en kombination av allt.
Imorgon ska jag till huvudstaden! har aldrig varit i sthlm innan faktiskt, *lantis*. Gröna Lund here I come! =D
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
God eftermiddag! Har varit riktig sommarvärme här idag nästan kvavt men härligt underbart!
Har hunnit med att rida lektion på sessa och idag trillade ytterligare några poletter ner (på mig
) härlig känsla när man hittar fler och fler knappar.
Sen har jag klippt gräset här hemma (tar 2,5 tim) och även klippt hemma hos mamma.
Nu har jag precis tagit en välbehövlig dusch och ska väl straxt sätta igång med maten.
Ha en fortsatt skön torsdag/Maria

God dagens.
Jag säger bara shit vilken lång dag.
Gick upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna och mockade/fixade i stallet direkt, gick sen in och sov vidare till 8.00, duschade, tog in hästarna och ryktade Brimad och sedan 9.00 körde jag och hämtade en vän som skulle följa med till kliniken, körde hem, kopplade på transoprt, in med häst och 10.00 bar det av mot kliniken.
Hade tid 11.20, men vet var rejält försenad, kom in först 12.30. Brimad var hysteriskt stressad i dagboxen på kliniken, tyckte så fruktansvärt synd om honom, och under tiden vi väntade stod jag och pillade på mina Ridbyxor och skulle "bara" dra bort en tråd, och vips så gick hela sömmen, från skrevet och 1,½ dm ner
Gud som jag skämdes!!
Klinikbesöket gick bra i alla fall :) Vill ni ha detaljer får ni som sagt PM:a, vill inte skriva öppet.
Var klara vid 15.00, lastade och körde hemåt och inom Max och käkade, fy skäms, en onsdag!
Var hemma vid 16.30, lastade ur och släppte ut hästarna i gräshagen, mycket uppskattat :) Kopplade loss transporten och sedan körde jag hem vännen.
Och nu är jag hemma och har bytat om, är jäkligt trött. Många mils körande idag, och nervositeten inför klinikbesöket ska vi inte tala om, det tar på kraffterna. Skönt att ha det överstökat nu!
Kvällen blir ytterst lugn.
Förresten så var Brimad fotomodell idag och jag med för den delen ;) Kom fram en tjej och en man precis när vi skulle lasta och frågade om Brimad och jag kunde tänka oss att vara med på några kort till en tidning :P Så där stod vi och posade, Brimad var dock mest jäkligt bökig som piggnat till efter allt lugnande och tyckte vi skulle ta och åka hem bums! Tyvärr så glömde jag fråga till vilken tidning :( Hade ju vatt kul och se bilderna.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#3 Fniss för byxorna, de slår ju aldrig fel 
Jag tog mig lite sovmorgon i morse, mannen hade jobbat natt så vaknade till lite när han kom hem men somnade sen om o sov till 9, så skönt o så välbehövligt! Frukost o morgon promenad med vovvarna o sen till stallet. Red ett lättare dressyrpass på Clabbe, va så tungt på banan så de va nog så ansträngande för honom. Men tänk att man kan dansa med en symaskin (clabbe rör sig som en sådan..), de gick så himla bra idag!!
Väl hemma igen så blev de lunch o sen sova en stund till, måste ta tillfällena när de ges
Satt vid datorn en stund sen o fixade lite med jobbet osv o sen middag, Haha låter som om jag bara äter o sover, fast de e väl ganska sant, iaf idag.. For sen till gården i Aspås o hämtade lite saker o surrade lite med farmor innan de va dax för träning med hundarna. Gimli gick så bra men Sören han bara går o snusar i backen, men men han får väl göra de då, huvudsaken är att han är en bra kompis till Gimli. Hann lagomt hem till Anna Anka programmet, är ju så töntigt så bara av den anledningen har jag kollat
Ja o nu sitter jag här, blir snart sängen, ska upp ganska tidigt i morgon, hästarna står inne i natt så ska släppa ut dem en stund innan jag rider, tänke passa på o städa sadelkammaren under tiden, med risk för att bli halshuggen, Cicci har sin "ordning" där inne vilket betyder i mina ögon bombmedslag så tänkte försöka få lite snyggt där iaf, men Cicci kommer nog inte hitta så mkt sen e jag rädd…