Fått bort vinterpälsen?
Har ni fått bort all vinterpäls på era hästar?

Vid första anblicken ser Blacky ut att ha full sommarpäls, men tittar man närmare så ser man att trekanten vid svansen är kvar samt att bakbenen ser allmänt skumma ut, helt spräckliga och dessutom "klipp-randiga" :o)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag har ärligt talat svårt att säga om det är vinterpäls som är kvar eller tjock sommarpäls, haha. Har täckt så att han inte fick mkt vinterpäls, har varit på honom rätt mkt med rycktsten sedan.

Yesbox :) Japp är dock rätt lurvig, verkar som han tror att han bor på antarktis ;) Men så är han snart 28 år också.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Nope inte på alla. Tjalle har mkt kvar.

Nej, har lite kvar.
Skynda långsamt så går det fortare.

Peggy har lite kvar. Hon ser prickig ut eftersom hennes vinterpäls är så mycket mörkare :D
Min häst är tunnare i pälsen och den är inte "lurvig" längre men hon fäller dock i massor fortfarande…
Alltid Oavsett
Disa har tappat all sin vinterpäls. När hon började fälla i feb/mar så började jag "boosterdosa" med massor av B-vitamin, både bryggerijäst och flytande B-vitamin. Hon fällde kopiösa mängder under mars (från start rejält lurvig med kort och tät päls), lite mindre i april och helt klar nu i maj.

Clabbe har kvar i sadelläget o på rumpan men mest bara fläckvis, se bild på den "skabbiga tigern" i bildtråden (skabbig - pälsen, tiger - temperament)
Lite klippt är han oxå.
Dock går Clabbe ute mer eller mindre året runt, dygnet runt så de e väl inte så konstigt, spec inte efter den vinter vi haft i år med -30 eller kallare i 3 veckor i sträck…
nej, inte än. Mycket tunnare nu, men lossnar fortfarande en del hår vid borstning. Sen hade hon väl inte direkt mycket vinterpäls heller 

Nästan all vinterpäls är borta på Ella, liiite kvar på huvud och framben, dock lite mer på baktassarna. :) På shettisen tittar sommarpälsen fram över ryggen och på en fläck på magen, humm.. ;)