God dagens 18/5 2010
God dagens. Vad händer hos er idag?
Jag klev upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna. Gick sen in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sedan red jag Brimad en lättare runda i skogen, 30 min, kände på honom i alla gångarter och han kändes fin :)
Duschat nu och ska göra frukost. Sedan ska jag in till stan och springa några ärrenden. Men utöver det blir dagen lugn. Våren har återkommit till Skåne i alla fall, strålande sol och +16 :)
Ska fixa till Brimad ikväll, och göra honom lite snygg, tvätta ben, svans och sådära, för imorgon är det återbesöksdags, 11.20. En vän ska följa med imorgon, mamma har fått ryggskott och pappa måste på jobbmöte. Känns lite extra nervöst när jag själv ska stå där och ta beslut.
Håll tummarna imorgon är ni snälla!
Medarbetare på Dressyr.ifokus

God middag..
Har nyss kommit hem från stallet. En bra dag idag :) sol och varmt + att lilla tanten gick som en klocka :D Jättefin idag verkligen, så jag är nöjd. Nu ska jag fixa mig nåt att äta och slappa en stund innan det blir jobb ikväll.
Godagens!
Här ska alldeles strax jag börja jobba med packning.
I övrigt så ska det mockas ur mer bäddar, lillan ska ut med Gabbie igen för en stund i hagen.
Jo just det vår trailer är färdig för hämtning imorgon så det känns himla bra!

#2 vad är det för trailer? :)
#3 En Böckmann, väldigt prisvärd!

Jag har efter att ha öppnat dagens skörd med räkningar, bestämt mig för att inte ha några utgifter mer än vad jag redan har denna månad. Mao, dags att rensa skafferi och rensa ut kyl o frys.
Extra tråkigt med räkningar med tanke på att jag på torsdag ska opereras och måste vara sjukskriven några veckor framåt. Jag kan helt enkelt inte jobba innan såren är läkta o stygnen tagna :(
Om jag inte var så himla trött så skulle jag behövt gå igenom ungarnas utväxta kläder o lägga ut dem på Tradera. Har även mängder med ponny visningsträns som jag borde kunna få en slant för. Årets skatteåterbäring känns alldeles för långt borta just nu. Nu gäller det att kunna andas och hålla sig flytande fram till midsommar då skatten kommer!
För övrigt är det en varm solig dag med mkt pollen och lätt griniga barn. Hästarna trivs, hundarna flåsar, Amber har varit på tur i hönsgården och ätit upp matresterna som hönsen fick. Kickans avlivningstid är bokad med stallveterinären :( katterna ser ut att må bra och kaninerna vill ha mer gräs, det är iallafall gratis ;) Likaså hävdar gubben att det roligaste nöjet en vuxen kan ha är också gratis
Så jag hoppas att ni andra har ett mindre räkningsträsk än vad vi har ( vi ligger lite lågt till efter 3 elräkningar på 10 000 som vi äntligen betalat av puh! ) och att vi snart passerat den 26 i månaden så alla räkningar är betalda och man kan leva igen…..
god kväll, vaknade till fint soligt väder och släppte ut hästarna nakna, tog in och red på förmiddagen,då kom regnet….inte så att det störtregnade men ändå. På med regntäcke efter ridturen, sen vräkte regnet formligen ner…för att några timmar helt försvinna och istället är det nu 20 grader varmt och kvavt och vi tog av täcken och på med flugluvor..omväxlande värre.
Ridturen idag blev luffsande rakt ut i skogen nyttigt för dressyrpållarna att få lyfta benen;-) över stock och sten.
I morgon är det träning kan behövas inför helgens tävling!
Ska straxt iväg och fixa det sista på den nationella tävlingen sen kan man äntligen lägga den bakom sig.
Maria

Fick resultaten på träckproven nu och bådas var nollat :D Så imorgon blir det över till gräshagen, oj, så poppis jag kommer vara ;) Men det får börjas med halvdagar, så magarna inte blir helt chockade.
#7 Va skönt!!!