Gomorgon 17 Maj
Gomorgon gänget!
Vad står på erat schema idag?
Jag jobbar fram till 15, men de känns segt, är trött som bara den o fortfarande lite bakis sen i lördags kväll (!!).
Ni ska få se lite bilder på Clabbe sen när jag kommer hem, dock inte i dressyr o med mig på ryggen utan med matte som hoppar honom. De va på Arnold Assarsson träning i går o jag följde med med kameran i högsta hugg såklart. Vilken bra tränare han va, med glimten i ögat o noggrann o riktigt riktigt bra!! Inge höjdhoppning som många andra tränare gärna har utan här va de mer teknik o flyt som gällde, mmm gilla!!
I kväll blir de lugnt, hoppas jag, har inte haft en lugn stund på länge nu…
Hoppas ni får en bra dag!

God dagens :)
Klev upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna och sedan mockade/fixade jag i stallet direkt. Gick in och sov vidare till 8.30, då jag klev upp, tog en dusch, gick ut en snabbis med hunden och 9.30 körde jag till stan.
Usch, då dåligt jag sovit inatt, har legat och funderat hela natten på vad jag skulle kläcka ur mig ifall mitt ombud på komunen skulle säga nej till min egen hittade praktik och tvinga mig vara på äldreboendet i 3 mån! Jag kan säga att jag var duktigt nervös när jag kom till äldreboendet.
Men det var nemas problemas, han sa bara att det var ju bra att jag hittat egen praktik :) Göttmos, så jag pep därifrån illa kvickt ;) Körde ner till ridskolan och fick papper påskrivet och sedan körde jag till arbetsförmedlingen och lämnade pappret, och jag kan ju säga att dem verkligen hade behövt anställa folk där, 50 min fick jag sitta och vänta på min tur 
Sedan körde jag och postade "Kolla masken" lådorna och sedan körde jag hemåt och inom och köpte spån samt K miner blå.
Så jag fick mycket gjort i stan idag och den enorma klumpen i magen har släppt, najs!
Kom hem vid lunch, gav hästarna lunch hösilage och sedan slängde jag i mig lite frukost och sedan gick jag ut och red Brimad, han har tagit det lite lugnt sedan ons med skritt, tors vila, fre skritt, lör vila, och sön vila.
Så det blev ett lättare pass idag i skogen, är ju ganska rejält blött och geggigt i marken på sina ställen efter allt regn, så det vart ju lite halt att rida på sina ställen. Men han kändes pigg och fräsch, och verkade riktigt glad att komma ut och jobba. Red fram i skogen i lite lätt och kravlös form i alla gångarter, och sedan en snabbis ner till fältet för att känna på galoppen och nog har den egna bjudningen i galoppen kommit tillbaka. Kändes bra!
Var ute 40 min.
Har precis kommit in nu och ska ut och gå lång promenad med hunden.
8:e bantarveckan har gått, -1,1 kg, kasst!! totalt 13,3 kg.
Resten av dagen blir lugn.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
godagens! Jag är trött så trött men sååå lycklig!
Har vakat ett par nätter och igår föddes vår lilla kl 23:30 jag la mig väl vid 04 tror jag det var.
Tänk man kan bli så betuttad och kär i en liten bebishäst