God dagens 16/5 2010
God dagens. Vad händer hos er idag?
Jag klev upp 5.30 fodrade/släppte ut hästarna. Gick sen in och sov vidare till 10.30, gick direkt ut i stallet mockade/fixade och sedan gav jag hästarna lucnh hösilage.
Brimad vilar idag med.
Duschat nu och ska strax göra lite frukost och sätta på en film tänkte jag. Vädret är ungefär som det varit den senaste tiden, grått och regnigt. Tråkigt!
Resten av dagen blir lugn.
Om vädret klarnar upp sedan så ska jag ut och mocka grushagen.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Godagens!
Varit på treårstest hela dagen och precis hemkommen.
Såg en mkt fin Roosveltavkomma som fick gångartsdiplom! Detta trots att han råkade lägga sig i kurvan pga underlaget släppte. Mkt fin häst som var supersnygg under ryttare!
Nu ska jag koppla av en liten stund och sen ska jag ut och ta hand om hästarna..
Pust, nu är äntligen den nationella dressyrtävlingen till ända…vi överlevde…med nöd och näppe!
Min egen ridning har fått stå tillbaka flera dagar tyvärr, men idag lastades både min och dotterns häst och vi gav oss iväg för att rida på underbara skogsvägar, båda hästarna var härligt piggelin, de kanske behövde några dagars vila!?
Vädret är som sagt grått trist, något deprimerande, var ÄR våren!?? LÄNGTAR…
Tävling i helgen så repetition på 2 program…igen…kanske ska börja med att bara tävla samma program hela tiden eftersom jag har så jobbigt med att lära mig programmet…och framförallt att komma ihåg det
ha en skön gråmulen söndag:-)
maria

har sovit mig igenom nästan hela den fina dagen. Vaknade vid 15 tiden. Byggt stommen till den 6 nya stora frassekaninburarna, varit i stallet och sett yngsta dottern träna på storasysters häst och sen har vi haft min kompis madde på middag. I morgon åker jag till Linköping och hämtar upp årets betäckningshingst.
samt B ponny valacken vi ska rida in och sälja åt stuteri Eirian.
Är det någon som söker en trevlig B ponny som fått 9-9 på 3 årsteset i hoppning så har vi den ni söker