Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1064 ggr
Cilla89a
0

God dagens 15/5 2010

God dagens. Vad händer hos er idag?

Jag klev upp 5.30 fodrade/släppte ut hästarna och sedan mockade/fixade jag i stallet direkt. Gick sen in och sov vidare till 9.30, duschade lite snabbt och sedan körde jag och pappa till stan och handlade.
Precis kommit hem och gett hästarna lunch hösilage och ätit lite frukost.
Brimad vilar idag.

Sicket piss väder det är idag, regnet bara vräker ner, finns ingen hejd på det :( Hästarna är ordentligt påklädda idag, Brimad fick på vintertäcke och Japp regntäcke när dem släpptes ut imorse. Är det verkligen vår eller har jag missat något? :/

Resten av dagen kommer jag agera taxichafför utan dess like. Ska köra pappa till någon återförenings klassfest i eftermiddag och sedan hämta sent ikväll. Och så ska jag hämta syster i stan vid 18-tiden, och så tar vi mc donalds med hem, här ska det krängas ikväll ;) Men innan jag ska skjutsa pappa ska jag ut och gå långpromenix med hunden och sedan ska jag baka glass sandwich som också ska krängas på ikväll :) MUMS!
Är det lördag så är det ;)

Btw så frågade jag igår om jag kunde få praktisera på ridskolan under tre månader och det fick jag mer än gärna, ridskolechefen blev skitglad :D Woho! Så härligt! Så nu försöker jag jaga fatt på min handledare. Problemet är väl att jag läste i papperna igår att man inte får tacka nej till tilldelad praktik? FörvånadRynkar på näsan
Känns fruktansvärt patetiskt om det är så. Jag har ju inte ens börjat på praktiken ännu och inte skrivit på några papper heller.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

fridak
0

Hoppas du får byta praktikplats:)

Jag har farit runt och kikat på bil med mor min. Letade runt i Kalmar igår och idag flyttade vi oss till Nybro men for sen in till Kalmar igen och fick tag på en privatförsäljare och kom hem med en liten gul nissan micra^^ Än så länge är den jätteliten och jättesöt och jag hoppas det håller i sig, men bilar är ju bilar…

Roger fick springa lös i paddocken, sen började dem i verkstaden bredvid stallet grejja med en cross, dvs testa den på stallplan och gatan. Roger är rätt cool av sig så han kikade mest bara och funderade på vad det var för ngt men de som fodrade utehästarna samtidigt hade haft lite värre för dem blev rätt skrajja.

Dyblygiad
0

Oj vilken skillnad på väder det kan vara, vi toppade med 25+ och strålande solsken hela dagen.

Har varit på bio med smågrabbarna, såg Draktränaren som ungarna gillade skarpt. Sen gick vi en sväng på bakluckeloppisen på Täby Galopps parkering. Ungarna hittade lite leksaker som de shoppade och jag hittade lite kläder åt dem.

Sen var dagen slut och jag sitter nu på jobbet.