Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1249 ggr
Cilla89a
0

God dagens 13/5 2010

God dagens. Vad händer hos er idag?

Jag klev upp 5.30 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, gick direkt ut i stallet mockade/fixade och sedan gav jag hästarna lunch hösilage.
Brimad har vilodag idag.

Duschat nu och ätit lite frukost i form av päron&citron yoghurt.
Ungefär lika räligt väder som igår, dvs mulet, grått och kallt, dock uppehåll, tack och lov för det, hujedamej vad det regnade igår.
Känns lite märkligt att det är torsdag idag, röd dag så alla är ju hemma, känns som det vore typ lördag?
Resten av dagen blir chill i alla fall :)

Igår fick jag samtalet jag fruktat för, jag hade hoppats att han glömt bort mig, men sådan tur hade jag inte. På måndag 10.15 ska jag infinna mig på ålderdomshemmet, på intro. USCH! USCH! USCH! Rynkar på näsan

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Hej hopp!

Här är det busväder med massor av regn. Gabrielle har fyllt juvret oerhört mkt nu så det är frågan om bebis tänker komma lite tidigare i år än fjolårets kille Garcon!

Nu ska vi fixa lite lunch sen blir det till att slipa på det sista inför fölning dvs koka nappflaskor mm.. Alltid bra att ha ooom olyckan skulle vara framme.

Givetvis är Garcon lite småförkyld så återigen måste jag skjuta på kastreringen..Rynkar på näsan

Dyblygiad
0

Har sovit hela dagen , mellan 2 nattpass, sen red jag ut en sväng och hade med mig en arbetskamrat som inte ridit på ett tag. Det var roligt.

Gulan måste få på sig skor igen, hon gillar inte alls att vara barfota så det blir inga mer ridturer utanför ridbanan innan framskorna är på plats. Bak måste vänta tills hon är konstaterad dräktig.