tävling... :S
hej!
nu har jag haft mitt halvblodssto i typ fyra år och på grund av brist på ridbana/ridhus har vi hittils inte gjort nåt vettigt alls.. mest busat runt i skogen.. men nu har vi flyttat så vi har lite andra förutsättningar nu och jag skulle gärna börja vilja tävla lite smått..
i alla fall hoppning men helst dressyr också..
men.. det känns som om vi kommer skämma ut oss totalt :o
hur brukar det se ut på en typ en lokal tävling för stora hästar, lätt C-klass? är alla typ.. extremt duktiga? :o liksom på vilken nivå brukar ekipagen i en sån klass vara?
haha det blev lite rörigt men är tacksam för svar.. får väl ta och pallra mig iväg till nån tävling också och kika..

Allt från riktigt duktiga ekipage, till de hästar som bara springer runt och okoncentrerat gnäggar efter kompisarna utanför banan. Jag tycker absolut du ska prova på att tävla när du själv känner att du vill och du är redo, men du ska absolut intre stressa eller känna dig manad till det. Hör ev. med tränare annars, vad denne har för åsikter och tips.
Inte skämmer ni ut er!! Själv tävlade jag min första dressyrtävling för bara några månder sedan, jag tänker inte så mycket på de andra medtävlandena, jag är så inne i min egen ridning..
Det finns som #1 sa en himla blandning av ekipage, så man behöver inte känna sig uttittad på något vis.
Ut och tävla och ha kul!!
mvh Maria
Jag håller med, ut o tävla!

haha, tack för svaren! jag kanske kommer våga mig på att tävla även dressyr då ;) tyvärr är min vackra svarta allt annat än lättlastad så det är inte att bara sticka iväg på en tävling utan vidare.. men med lite lastträning och dressyrövande ska vi nog komma iväg så småningom (:
Åk och titta på någon tävling i närheten.
Börja träna för träna. ( om du inte redan gör det )

#5 japp det ska jag göra så fort jag har tid, just nu håller vi fortfarande på och flyttar för fullt..
och ja, jag skulle absolut kunna ha nytta av någon som tittade lite på oss. Även om jag vet hur det ska se ut så kan det vara väldigt svårt att känna själv när det är bra och när det är mindre bra. Förhoppningsvis kommer min mamma ha tid att hjälpa till mer nu också och hon är väldigt kunnig :D Men ska såklart hålla utkik efter tränare också ;)

Hej Klara, jag undrar om ni har kvar Fortuna? :)
Det var jag som red henne under nån vecka på sommaren för nåt år sedan :)
Det är bara att börja, inte kommer ni att skämma ut er. Åk och titta på någon tävling först och anmäl er till nästkommande tävling.
Glöm inte att man kan träna lika bra utanför ridbanan som på ridbanan bara. :)

#7 Hej Linda(?)!
Jo jag kommer ihåg dig, du var ute ibland när vi precis flyttat till örbyhus, eller hur? :) och nu har vi just flyttat därifrån ;) men Fortuna har vi kvar! Hon har dock stått hemma hos min pappa utanför uppsala större delen av de senaste typ två åren eftersom vi inte hade tillräckligt med stallplatser i örbyhus.. Men hon mår bara bra trots att hon hunnit bli hela 24 år!
allt väl med dig? hur visste du att det var jag förresten? :o *nyfiken*
Tänk på att inte använda varandras "riktiga" namn om det nu är så att ngn vill vara anonym. Vill ni att jag redigerar så säg bara till
#10 båda har ju namn o bild på sig själv ;)
#0 tänkte bara höra hur det gått, har du varit iväg o tittat på någon tävling? Hittat någon vettig tränare än? :)

#9 Du har rätt (; Linda här!
Yess, precis. Har ni flyttat? Vart då någonstans? :) Kom på att du kanske inte vill berätta här i forumet.
Har hon hunnit bli så gammal! Hoppsan, gammal tant alltså (; Hoppas att hon har det bra :)
Det är bra med mig, tyvärr hästlös och har det ganska tråkigt om dagarna, men det rullar :)
Jag läste fört ditt inlägg, sen när jag klickade in och läst om dig p din sida, så kände jag igen några namn och tänkte att det måste vara du, som jag red tsm med + ann-lousie? (; Som hade sin ponny hos er i Örby då jag red där :)
#10 jag bryr mig inte om någon säger Linda åt mig på internet, (;