God dagens 11/5 2010
God dagens. Vad händer hos er idag?
Jag klev upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden och sedan mockade/fixade jag i stallet och därefter red jag Brimad, eftersom jag alltid rider samma väg, så funderar jag på om han kanske tröttnat på samma runda och därav börjat mygla i galoppen för han tycker det är småtrist så red jag en annan runda idag som jag inte ridit på evigheter, men det är svårt att avgöra, eftersom han är så tittig på nya ställen (därav jag alltid rider samma runda), så var det mest hopp och skutt sidledes längs vägen ;) Red fram i skogen och sedan dressyrade jag på ett fält jag hittade, kändes fin, framåt i traven, lätt och fin i uppförsbacke, men lite myglandes i galoppen, lätt och fin, svarar fint fram och tillbaka, men grundbjudningen är dålig i galoppen.
Var ute en timme.
Så det får bli några skritt och vilodagar ett par dagar framöver.
Lite chockartat var det allt när vi var tillbaka i stallet, och jag hade släppt ut hästarna i hagen igen och skulle ta ut skithögen ur Brimads box, och såg något rött(!!!), och efter att mer eller mindre stoppat ner näsan i skiten för att se vad det var, så såg jag LARVER!! Hästarna avmaskades ju i lördags, och efter att ha kollat på internet så har jag kommit fram till att det är styngflugelarver, så jäävla räligt!! Jag har aldrig sett några maskar eller larver efter att jag avmaskat innan. BLÄ! Så nu ska jag ta och beställa "Kolla masken" för att se så allt är borta eller om det behövs mer avmasking. Så hästarna får vänta några dagar till på att komma ut i stora gräshagen.
Duschat nu i allafall och ska äta frukost. Ska in till stan i eftermiddag och springa några ärrenden. Men annars blir dagen lugn.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

God dagens
idag ska jag tömköra Blacky. har bestämt mig för att köra in honom i sommar! haha
red ut i skogen igår, och då menar jag verkligen skogen. vi gick rakt in och uppför nån kulle/berg och ner på andra sidan. jag tyckte det var roligt, Blacky var mest stressad och kom ut helt löddrig från skogen sen :o)
ska börja rida igång honom nu igen tänkte jag. satt upp i torsdags på honom, och blev så förvånad när allt bara funkade trots att han stått i 2 veckor.
bild från i torsdags. nej jag hade inte hjälm, händer kanske 2ggr om året eller så, i ridhuset…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
God middag, här är superstressigt inför den nationella, avanmälningar, flyttningar hit och dit, bortlottning och gud vet allt!!
TS gud va äckligt…jag skickade in kolla masken igår, spännande att se vad analysen säger!
#1 Är det inte lustigt att det kan bli bättre när de stått, de kanske kommer till eftertanke!
Sen får man väl inte säga, men gud så skönt det ser ut att vara utan hjälm!! Jag gör det inte längre men ska inte sticka under stol med att jag gillar känslan när det blåser i håret
det kallas frihet (och idioti av några
)
ha en skön tisdag, i solen/maria

Godag!
Jag började dagen med en prommis med vovvarna innan de bar av till stallet o en joggingtur i skogen med Clabbe. Hem o laga lite matlådor, jobbar sent den här veckan… Sen ner till svärmor på massage, hon har en kompis som kommer med jämna mellanrum o masserar oss, grymt duktig. Min stackars "återvändande sadelrumpa" fick sig en ordentlig omgång - AJ!!! Men ack så välbehövligt!
Hem o vila lite o nu har jag precis kommit på jobbet, jobbar till 23 ikväll så jag hoppas ni underhåller mig här 
Ha en fin dag!

#2 Beställde du "Kolla masken" paketen ifrån deras hemsida? www.kollamasken.se
Jag förstår inte det där med fraktsättet när jag är vid kassan, man ska välja fraksätt, så står det;
"Välj fraktsätt; Brev (Max 500)
Brev (Max 1500)
Paket (Privatperson)
Paket (Företag)
Vad ska man välja? 
#4 Jag köpte genom VIDILAB www.vidilab.se gick snabbt och enkelt som tusan, skickade in bajsen igår och nu precis hade jag fått mailsvar…är dock lite skeptisk ingen hade mask och fort gick det….inkassera 588kr och skita i att analysera??? Nä usch nu var jag inte snäll
nån med mer erfarenhet av vidilab?? nån vars häst faktist haft mask??
Maria

Haha måste berätta, så här mitt i arbetspasset så har jag köpt en dressyrsadel. Vad jag nu ska med den till, men fick den så billigt så kunde inte låta bli, antingen får Clabbe ha den när jag rider om den passar eller så säljer jag den. Snacka om impulsköp… Dessutom är de ingen sadel jag eg vill ha men jaja 

Idag var jag på två anställningsintervjuer, den ena i örebro och den andra i karlsskoga så jag satt på tåget en heldag. första intervjun gick skit, men det är jag nog glad över nu i efterhand för då släppte en hel del nervositet så inför nästa var allt bra. Den andra vet jag inte riktigt om man kan kalla intervju:P Det var mer ett konstaterande att här ska jag jobba och nödlösning av bostad finns till något annat dyker upp. Vi var på arbetsplatsen i 5 minuter sen gick vi ut och kollade karlskoga och örebro:) Så nu är stallplatsannons utlagd och jag letar lägenhet och vet inte riktigt om jag faktiskt vill bo i stan eller utanför. hur som behöver jag bil också, så nu får jag kika på bilannonser på riktigt och iten bara drömma lite:D

#5 "Kolla masken" analyserar hos Vidilab :)
Detta är första gången jag testar träckprov, men jag vet flera vars hästar inte har haft någon mask alls när dem skickat på träckprov. Så du kan bara vara stolt att du har "rena" och bra hagar till dina hästar :)
Men jag kan hålla med om att 588 kr är hutlöst mycket pengar för att få veta om hästen har parasiter eller ej