God morgon 12/5
Ja, god morgon
Känner mig lite halvkonstig i huvudet, typ bihåleinflammation kanske? Har bara en lektion idag och känner nog inte att jag vill göra mig i ordning och ta mig ända dit bara för den, speciellt inte när vi jobbar med eget… så blir hemma idag igen ;P sen är vi lediga tors-fred, gött. jag avancerar från hästskötare till "tävlingschaffis"/hästskötare under dom dagarna. spännande att ge sig ut själva, haha! blir unghästen som ska få röra på sig, ska åtminstone gå 110-klassen och eventuellt debutera i 120. tävlingen är på gräs så ska se lite vad han tycker om det först och om underlaget håller, ska visst regna har vi hört.
igår påbörjades inkörningen av Blacky. började med att ta ett varv runt "skrittrundan" ute eftersom dom höll på med inridningshästen i ridhuset. fick lite draghjälp så det funkade fint, jag gick helt bakom honom och han lunkade på =)
sen intog vi ridhuset och i början var det väääldigt svårt att svänga, han svängs ju inte i munnen när man rider så det var knepigt att komma på hur fasen jag skulle lösa det. om jag bara drog i en töm så böjde han in huvudet men fortsatte rakt fram, höll jag emot i ytter också så gick han i öppna istället. han var fin förvisso men svängde gjorde han ju inte hehe. lösningen blev att lägga ner tömmarna längs sidorna på honom och rama in honom. han flyttar ju lätt för tryck så då gick det bra =)
kommer nog gå fint att köra in honom, han är inte bakrädd för fem öre, eller rädd för linor och grejer på benen osv. samtidigt som han ändå flyttar sig om nåt trycker mot honom (viktigt så han inte sätter sig på skaklarna sen). måste bara lära oss att styra! haha
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

God dagens.
Klev upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sedan skrittade jag ut Brimad 30 min, i fullständigt skyfall, usch! Varken jag eller Brimad var särskilt muntra.
Duschat nu och resten av dagen blir ganska chill, vädret är fullständigt URKASST, först en jävlig vinter och sedan en jävlig vår, +4 och spöregn i Maj, hur onormalt är inte det? Känns mer som typ november 
Ska in till stan och springa några ärrenden och sedan ska jag hämta pappa i stan i eftermiddag för att hämta min bil som är klar på verkstaden :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
godagens!
Fick igår världens magsjuka och låg däckad från tidig em till kvällen.
Så idag är det bara vila och att hålla sig undan från barnen så gott det går.
god dag =)
sitter i skolan och fixar lite med min portfolio i foto =) ska strax gå och lämna in den men innan ska jag fira födelsedagen med lite glass tillsammans med Hannybee
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3