Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettutrustning
Läst 1964 ggr
Lothar
0

Ridstövlar/shortchaps

Vad rider du med? Förr red jag alltid i shortchaps till vardags men nu kan jag inte med det, tycker det känns jättesladdrigt, ingen stadga alls i skänkel så nu sliter jag på mina läderridstövlar vid varje ridpass….

Hur gör du?

Maria

Lindbygarden
0
Cilla89a
0

stövlar här med :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

NettanLindholm
0

bara ridstövlar, om jag inte rider i mina tennisskor.

ThunderClap
0

Jag varierar på skor/stövlar efter vad jag gör (jag har unghäst och rider jag ut måste jag vara beredd på att hoppa av och gå, vill inte göra det i obekväma eller skor/stövlar jag är allt för rädd om), väder och vad det är för sadel jag sitter i. Har bara dressyrstövlar nu och sitter inte med dem i hopp eller galoppsadel i första taget precis heller.

kaka1234567
0

Ridstövlar. ren också med sortshaps förut men nu rider jag men stövlar varensaste pass.

Kanske sort skaps när jag hoppar.

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Perly
0

shortchaps alt utan skor på sommaren :P

Alltid Oavsett

[trollduva]
0

shortchaps hemma och stövlar på jobb

Elshira
0

Jag har jumpaskor som jag rider i hemma, har haft ridstövlar mycket när jag var mindre men efter som jag har något korta hälsenor så gör det ju inte precis underverk när man ska trampa ner hälen…

Därav har jag aldrig skor som går upp över vristen. Har dock inget problem med sladdriga skänklar eller med stabiliteten för det :)

Hakuna matata!

exitingsvillemo
0

Rider alltid i skor, jag har så höga vrister och kraftiga vader så har svårt att hitta stövlar som jag trivs i.

Upplever inte att min skänkel blir ostabil pga det, kanske för att jag alltid ridit i skor.

MiaMaria
0

Jag rider nu bara i shortchaps då jag rider så sällan, eller ja red så sällan iaf nu e de ju betydligt mer. Sålde mina älskade stövlar när jag la ner o sen inte haft behov av stövlar då jag inte vill förstöra dem i skogen o liknande.

poppysmarsvin
0

Både och! Mina älskade stövlar mountainhorse är suveränt sköna, men sommartid kan det bli väl varmt. Rider dock ALDRIG bara i skor, det skaver för mycket på mina vader utan shortchaps vid stiglädret.