Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 953 ggr
Cilla89a
0

God dagens 10/5 2010

God dagens. Vad händer hos er idag?

Jag klev upp 5.30 fodrade/släppte ut hästarna. Gick sen in och sov vidare till 10.00, bytade om och traskade ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sedan red jag ut Brimad 50 min, red fram i skogen och sedan blev det ner till fältet och körde galopparbete, tempoväxlingar, tempoväxlingar och mer tempoväxlingar för att få lite fart på benen, tycker han har börjat mygla lite i galoppen, känns som han tappat lite naturlig bjudning, svarar framåt om jag ber om det, men annars tycker jag inte han är riktigt framåt och rapp i galoppen av sig självt.
Men annars kändes han fin, traven är superfin!
Funderar på om han är lite trött i kroppen och behöver några dagars återhämtning, det är ju en stor häst, med en stor kropp. Ska se hur han känns imorgon.

Duschat nu och ska göra lite frukost. Resten av dagen blir ganska lugn, ska köra och hämta pappa i stan i eftermiddag som har ställt min skit bil på verkstaden.

7:e bantarveckan idag, -1.8 kg, totalt -12.2.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

Hej hopp!

ska precis för andra gången här.. nu äntligen har solen tittat fram och vi hoppas nu på lite värme här nere hos oss!

Dyblygiad
0

Trött, så in i norden trött. Kom hem från stallet vid 8.30 och la mig för att vila lite, skulle egentligen varit till Norrköping idag för att hämta hem årets betäckningshingst, Bostorp Tuborg, men då ägaren fått förhinder så kunde jag som sagt vila lite på förmiddagen. vaknade vid 15 tiden av att telefonen ringde. Då hade jag sovit så tungt att jag missat 4 samtal under dagen.

Jag är fortfarande trött och lägger jag mig ner nu så somnar jag säkert om…..