Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: utrustning
Läst 1925 ggr
Lindbygarden
0

Vilken typ av ridbyxor använder ni?

Ja rider ni i helskodda, halvskodda, knä osv?

Jag har precis låtit mina helskodda byxor gå i graven, fungerade inte alls längre. Så nu har jag bara knäskodda men kommer inom kort köpa nya helskodda..

MiaMaria
0

ffa helskodda men har ett par gamla godingar som är knäskodda som får rycka ut ibland.

änglaflickan
0

Jag använder bara helskodda, har fått för mig att jag sitter stadigare i sadeln då;)

Cilla89a
0

Jag har alltid bara haft/har helskodda Ridbyxor, har provat att rida i oskodda en gång och gud bevare mig väl ;) Så helskodda it is :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

ThunderClap
0

Jag kan inte ha annat än helskodda…

Izan
0

Jag är tvärt emot alla andra här ;) Jag rider bara i knäskodda eftersom det känns som jag inte kan röra mig när jag rider i helskodda =)

Perly
0

Måste säga att jag tycker att skodda byxor är för stela och orörliga s använder oftast oskodda/halvskodda

Alltid Oavsett

exitingsvillemo
0

Jag använder helskodda ridbrallor, tycker dom är mest bekväma.

#5 #6 det beror helt på vilket märke man har Glad

ThunderClap
0

#6 Då har du aldrig känt på ett riktigt fint par byxor, många pikeur-byxor tex har otroligt mjuk fin skoning.

Dyblygiad
0

Hitills har jag ridit i de byxor jag går o står i Flört dvs jeans, mjukisbyxor el under vintern, överdragsbyxor. Det börjar dock bli dags att leta fram ridbyxorna. Jag föredrar helskott.

irish
0

jag har båda men jag känner inte någon skillnad  hitills

Lothar
0

Klarar mig inte utan helskodda!! Mina är inte stela, utan supersköna och mjuka, använder bara PIKEUR helt outstanding!

Väl värda sitt hutlösa pris!

Maria

NettanLindholm
0

helskodda, men har knäskodda också.

Pelleplutt1
0

Bara helskodda. Kan inte rida i något annat. Har dock inte några Pikeur, utan helt vanliga Hööks brallor. Funkar jättebra och är inte stelt någonstans!

kaka1234567
0

Hel skoda, rider jag i något annat käns de inte bra och inte lika snyggt Flört

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Minetta
0

helskodda, men även ett par knäskodda.

[trollduva]
0

alltid helskoda,både vanliga och islandsridbyxor