Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1107 ggr
Lindbygarden
0

God morgon 7/5

Hej på er!

Här är det skitväder rent ut sagt. Blåser och regnar och jag kommer nog ta in hästarna ikväll då det är så himla kasst väder.

Har nu bokat kastrering för lilleman den 17 Maj, då hoppas jag att han är frisk och fräsch o inte förkyld!

I övrigt har jag lite vikning att göra idag samt röja här hemma som vanligt.

MiaMaria
0

Godag!

Jag har precis landat på jobbet, jobbar till 18. I kväll blir de nog lugnt hoppas jag, behöver de nu. Innan jobbet så blev de lite sovmorgon o en prommis med vovvarna, såklart drog de iväg efter ett rådjur, suck! Så fick stå o ropa o gasta länge o väl, de lilla kom tillbaka rätt snabbt men de större va borta ett bra tag.

Va ju o red i går o jisses va bra de gick, hade Jasmine i örat (älskar blåtands headset) samtidigt ungefär halva passet o vet inte om de va de som gjorde de så bra, blev avslappnad o retade mig inte för mkt på småsaker utan gjorde om - gjorde rätt ist. Dock fick pålle frispel på vägen hem o ALLT va farligt men de gjorde inte så mkt då han hade skött sig så bra innan Flört

Lindbygarden
0

#1 Med andra ord får jag sitta i örat på dig lite oftare när du riderFlört

Cilla89a
0

God dagens.
Klev upp 5.30 fodrade/släppte ut hästarna. Gick sen in och sov vidare till 9.30, bytade om och traskade ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sedan red jag Brimad 45 min, red fram i skogen och sedan blev det en snabbis ner till fältet och dressyrrade lite gymnastiskt, serpentiner, volter, skänkelvikning m.m. Tog det relativt lugnt idag, med fokus på gymnastiken, kalasfin! Imorgon blir det ridhuset, var en hel månad sedan sist jag var där :O Ops. 

Duschat nu och resten av dagen blir lugn. Jag undrar var tusan våren har tagit vägen?!? Känns mer som höst, blåsigt, rått, kallt och grått. Isch!

Men nu blir det frukost.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

#2 Jämt Flört

Dyblygiad
0

Hämtade hem Gulan från hingsten när jag vaknade. Tror hon kände igen mig för hon sänkte huvudet och snusade på mitt bröst som bara hon kan göra Kyss

När hon kom hem hade hon väldigt bråttom ut till kompisarna. Ida var dock inte så glad över att se henne utan gav henne några rejäla sparkar på bogen. Ny unghäst i hagen som hängde efter Gulan men det brydde hon sig inte över. Skönt att ha henne hemma igen.

Lindbygarden
0

#5 Mysigt! Nu håller vi en tumme för att hon är dräktig! Tänk om du får ett isabellsto nästa år, jag blir inte alls avundsjukOskyldig

Dyblygiad
0

Usch, ngt isabellsto vill jag inte ha. Jag vill ha ett gulbrunt sto! Blaskiga isabeller är inget för mig,  ;)

Lindbygarden
0

#7 Då kan du skicka en blaskig isabell hem till migOskyldig