Godmorgon 8/5
Japp så var det en ny dag!
Alla hästarna har sovit inne och tur är det för det har varit mkt regn och väldigt stark blåst här inatt.
Båda unghästarna var vilda mustanger igår när jag skulle ta in dem men ngr timmar på box så var allt iordning igen.
Idag blir det ännu mer stenpackning, skulle mockat ur alla bäddar också men med tanke på vädret får det nog vänta till nästa helg.
Så vad hittar ni på idag?

God morgon.
Nyss vaknat… hade väl egentligen tänkt sova lite längre idag eftersom jag var på fest igår och sen har jag en rätt aktiv helg framför mig.
Festen var kul, det var folk från Estland, Tyskland, Spanien, Dominikanska republiken så det snackades en hel del engelska :)
Idag ska jag till stallet och tanken är att min storasyster ska få prova att rida Hottie, hon har aldrig gjort det så vi får se hur det går. Hottie är heller inte van vid någon annan än mig (en kompis har skrittat ut henne någon gång när jag varit bortrest). Sedan ska jag åka ut till gamla stallet och rida Nanghiala igen för hennes ägare är i Sthlm.
Ska grilla och dricka lite vin med tjejen som jobbar där och sova hos henne för imorgon ska jag vara i stallet kl 7 och har både morgonfodring och utsläpp.
När jag är klar i Hotties stall med utsläpp och allt annat där så åker jag tillbaka ut till Nanghiala, rider henne och SEN åker jag hem :p
#1 Jösses det blir att göra i helgen då

Gomorgon!
Jag jobbar fram till 12 o sen bär de av hem o hämta hundar, blod o klöv o åka till aspås o lägga spår. Ska alltså gå viltspår. Himla roligt men slabbigt o kladdigt o inget för den som är blodkänslig 
Blir även en promenad där samt ska kolla om agilitybanan där är öppnad för säsongen.
Kvällen blir nog lugn, mannen jobbar så jag ska passa på o njute i min ensamhet 

#2 det blir ett himla farande.. Tur att stallen ligger ganska nära varandra.

God dagens.
Klev upp 5.30 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 9.00, bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sedan körde vi till ridhuset med Brimad, det var en hel månad sedan sist vi var i ridhuset så jag trodde vi skulle vara ringrostiga och Brimad framtung, men icke sa nicke, han var amazing
Min fina häst. Red en timme, och körde mycket basic, tempoväxlingar, övergångar främst galopp till trav och galopp till skritt, mycket sidvärts, öppna, sluta, skänkelvikning, endel 10 metersvolter i trav och galopp, galopp på rakt spår, bakdelsvändingar, enkla byten, travökningar, endel förvänd galopp på serpentin.
Som sagt, lite allt möjligt.
Hemma nu och har precis duschat och ätit frukost, vädret är verkligen crap! Fick minsann plocka fram vintertäcket till Brimad nu när vi kom hem, +5 och ihållande regn
USCH! Trodde verkligen jag hade lagt undan vintertäckena för gott i år, men icke.
Japp fick på sig regntäcke.
Resten av dagen blir chill, tacos och B&J glass ikväll, ser jag fram emot :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus