Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1276 ggr
mooi
0

God dag 5/5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom hem från stallet för en stund sen. Tog en promenad i solen med Hottie och lät henne äta lite gräs. Nu är jag hemma och väntar på att det ska bli dags att gå till jobbet. Gruppmöte idag och sen bara jobb som vanligt.

Kameran var med till stallet idag med, men som vanligt är det jobbigt att få bra bilder om man håller i hästen själv.

mooi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fick en rätt gullig bild på en av stallets små tyranner med…
-Inte nöjd med att vara instängd i en box :p

Cilla89a
0

God dagens.
Gick upp 5.50, efter att ha sovit skitkasst inatt, fodrade/släppte ut hästarna, gick sen in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sen red jag ut Brimad 45 min i skogen, en sväng nerom fältet blev det med och körde lite galopparbete i form av tempoväxlingar. Fin häst :) Tyckte dock han var en aningen "loj" i galoppen, kanske lite trött sedan gårdagen då det blev kondition och styrketräning i form av galopp uppför backe samt skrittklättring :) Galet fin var han :)

Duschat nu och ska göra lite frukost.
Grubblar mycket över besultet igår, funderar på att köra ner till ridskolan och fråga om jag kan få vara där 3 månder istället, problemet är väl att det snart är semestertider och där är ingen direkt aktivitet på sommaren. Hum, hade iofs varit ganska trevligt att ha praktik där, nästan alla hästarna går ute om nätterna nu, så det hade inte blivit så mycket mockning åtminstone ;)
Det tåls att grubblas på.

Resten av dagen blir lugn i alla fall. Vart har det fina vårvädret tagit vägen? Förvånad Är väl snart dags att avmaska hästarna så dem kan komma ut i stora gräshagen och knapra gräs hela sommaren :) Dock vill jag gärna vänta tills vi vatt på återbesök med Brimad, gräs=kolhydrater, inga bra.
Dock har jag inte märkt någon förändring alls på Brimad övht sedan jag ändrade i foderstaten och tog bort kolhydrater/stärkelse och la till fett.
Inte heller någon förändring sedan nu när han stretchas och får massage :(
Visserligen kan jag väl knappt påstå att det blir någon stretchning utav bakbenen övht, han har ju svårt med kordinationen av sin bakdel som det är, och då stå som någon balettdansös och balansera på ett bakben tycker han inte om.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
0

#1 Vilken underbar bild! Så söt!

Här har du återigen varit strul med vattnet, har en prov lösning men vi måste gräva upp och byta hela konkarongen = inte billigt.

Så vi får se vad som händer i år, just nu superless.

Det lutar åt en billigare hingst till Geili som troligen kommer i brunst i slutet av veckan samt att Gabrielle faktiskt får stå över i år. Men det är kanske det som är meningen då hon också varit halt.

Benet mår dock mkt bättre så det kanske gör henne gott att få vila ett år och istället skrittas lätt i vinter..

Men just idag känner jag för att kasta in handduken och bara sälja alla hästar billigt och sen flytta till htreslägenhet där man bara behöver lyfta luren om ngt tjorvar..Rynkar på näsan