god morgon 4/5
idag är det min tur att säga god morgon =)
Har precis varit uppe hos grannen (hestellen här på forumet) och kollat på hennes fölunge som kom i natt
en sabino blev det! 4 strumpor, bläs och bukfläck har han, på fux botten. jättefin
ska se om jag lyckas få upp någon bild. ska dit sen igen och vara med när han går ut första gången.
det är för övrigt en ridponny e. Leuns velds Elegant, tänkt som dressyrbebis och han har visat väldigt mycket piaff hela morgonen 
Nu har jag precis ätit en pannakaka till frukost och ska försöka ta tag i mitt liv en stund nu och typ plugga lite. blir stallet framåt kvällen tror jag. red faktiskt igår sen, hehe. blev en barbackatur i skogen. tur man har snäll häst så man kan göra så efter att han har stått i 1,5 vecka 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

eftersom det där gick bra så passar jag på att slänge in ett par på Blacky också =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

God dagens.
Klev upp 5.50 fodrade/släppte ut hästarna, sedan mockade/fixade jag i stallet direkt och sedan in och sov vidare till 8.30, duschade och sedan körde jag till stan, lämnade verktyg åt pappa, lämnade syster på skolan och sedan 10.00 var det dags för det förbannade mötet med arbetsförmedlingen/komunen, BLÄÄÄÄÄÄ, är det enda jag har att säga, man var tvugnen att välja någon aktivitet och det var bara sådant skitgöre som vaktmästare på alla möjliga ställen, skolor, badhus, camping, parker m.m. Och sedan fanns det vård, hemtjänst och äldreboende, så där satt jag och skulle välja mellan pest eller kolera, jaaa.
Och efter massa velande fram och tillbaka blev det äldreboende. Så nu blir det praktik i 3 månader, med start om två veckor (besök nästa vecka med handledare) jobba 8 timmar dag 27 kr/timmen, så jäkla absurt så det inte är sant!
Och jag vet hur illa det kommer gå, min rygg pallar inte när jag står upp en hel dag och sedan lyfta tungt.
Hade det varit normal lön så hade det varit värt det, men detta är ju mer välgörenhetsarbete!
GUD, SÅ ARG JAG ÄR
Kom hem nu vid 12.00, precis gett hästarna lunch hösilage, och nu ska jag äta lite frukost och sedan ska jag ut och rida Brimad i skogen :) Sedan blir resten av dagen lugn.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

God kväll :p
Idag var det träning på schemat för oss och vi jobbade hårt. Slutsatsen är att jag har för mycket tålamod och borde bli mer "italiensk" :p Och att jag har en känslig häst som kräver tydliga direktiv. Men träningen gick bra iallafall och lilltanten blev fin när kommunikationen stämde.
Sen har jag jobbat ikväll och precis klivit ur duschen.
Imorgon blir det väl en lugn skrittsväng om det inte regnar. Jobb och gruppmöte på kvällen.
God natt :)
Min planering gick totalt åt skogen idag när de ringde från jobbet och behövde ha hjälp i eftermiddag. Så det blev ingen härlig vårtur idag som jag hade tänkt mig.
Men istället så blir det jobb 13.00-21.15 så jag ska inte klaga, speciellt inte när en tjej i stallet kunde rå om Harry idag så jag inte behöver oroa mig för honom. Hadejag bara haft en cykel hade jag redan vart i stallet vid det här laget men cykeln kommer inte förrän den 14e.
Men imorrn ska jag promenera ut till stallet och ta en ridtur på förmiddagen. Sen ska jag iväg hela eftermiddagen så imorrn hinner jag nog kanppt ens titta in här.
Ha en jättebra dag allesammans!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.