Godag 30/4
Halloj alla dressyrare!
Vad har ni för er idag, sista april?? Blir de någon brasa ikväll?
Jag va ut o red på morgonen, Cicci ligger sjuk så Clabbe har varit min igår, idag samt i morgon. Himla kul o rida nu igen när vädret är humanare än i vintras
I går red vi ut i hoppesadeln o avslutade turen på terrängbanan o skuttade lite, jag va såå duktig, vågade mig tillomed på båten (en stor upponer vänd båt/större eka??) flera gånger. De va så himla härligt o sån adrenalinkick för en hoppfegis som jag gått o blivit
Idag började vi med att värma upp i skogen o sen ett dressyrpass hemma på gården, gick toppen!! Hade lite ont i baken sen igår (mina sittben va inte nådiga..) men de gick så himla bra, Clabbe va så följsam o fin!! Passade på o rycka manen sen, inge populärt men ack så välbehövligt!! Tussarna i öronen rök oxå efter lite övertalning 
Nu har jag precis kommit på jobbet, lite tidigt men min data hemma har krashat
så får passa på o nyttja den här.
Slutar halv 8 ikväll o då åker jag hem i ilfart o hämtade djuren o åker till Zickan. Där blir de sen middag, promenad o sen ska vi på brasa o mysa lite. Sen ska jag o vovvarna sova över hos Zickan oxå. Niklas jobbar natt o Oskar är på jakt så varför ska vi då sova själva i varsitt hus??
Men kommer nog bli fullt i sängen, 3 hundar som vanligtvis sover i sängen o ytterligare 2 som gärna smiter upp när man somnat, den sista, Lasse han sover på golvet 
Ha en toppenfin dag nu allihopa o trevlig valborg på er!!!

Godagens
Är fortfarande inte frisk så ska in till vårdcentralen idag. min mage verkar ha gett upp helt. har inte ens sett Blacky sen i söndags och kommer nog inte göra det idag heller =(
hade planerat lite lugnt valborgsfirande, men frågan är om jag ens klarar det. jag som sett fram emot det hela veckan och trott att jag ska vara frisk tills dess =(
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag gick upp 5.50, fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 9.30 då jag vaknade av ett skyfall så det hette duga! Kan säga att jag inte hade någon direkt lust att rida idag. Men det var bara till att ta mig i kragen och bytade om och gick ut och mockade/fixade, och sen red jag ut Brimad 45 min i skogen, kändes fin, trotts ett jäkla regnande, vi klarade oss dock undan det värsta skyfallet. Men jag ska inte klaga, vi behöver verkligen regn, är hur torrt som helst i markerna!
Duschat nu och ska äta frukost, sedan ska jag ut och gå promenix med hunden och sedan ska jag köra in till stan, hämta upp en vän och köra ner till ridskolan och kolla när hon rider :)
Kvällen blir lugn, har lovat att vara chaffis åt syster.
Fick typ världens mest deprimerande brev från arbetsförmedlingen igår, eftersom jag är med i jobbgarantin så kan dem tydligen kasta ut en på praktik hux flux, om det finns platser hos vissa organisationer som dem samarbetar med, då t.ex, komunen, så nu hade tydligen komunen en massa lediga praktikplatser.
Jag säger bara BIG, NO, NO ;) Jag håller inte på med välgörenhet! Dessutom vet man ju vad det är för jobb, rensa ogräs, rensa ogräs och rensa lite mer ogräs i stan!
Medarbetare på Dressyr.ifokus