Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1028 ggr
Lothar
0

god morgon 27 april 2010

Vad gör du idag?

Här regnar det men solen tittar fram?! Släppte ut vid 6 och gav frukost i hagen. Ska träna 10, ska bli kul hoppas min kompis kommer hon skulle ev hänga på med sin häst.

Kämpar med att försöka lära mig HELT nya program (för mig) ska rida LB:2 och LA:3 på lördag och har aldrig ridit dem förutFörvånad blandar ihop dom hejvilt….inte bra! Men man får ju ha *uppläsare* på lokalt…kanske ska be dotternSkäms nä skämt åsido jag MÅSTE lära mig dom, ska ut på sandbanan själv i em och springa programmen..får jag bra motion ocksåSkrattande

ha en skön tisdag/Maria

Linnea
0

Ja här har vi golvläggare hela veckan, kul kul. Ska rida idag och det verkar blir i ridhuset med tanke på vädret.

Skynda långsamt så går det fortare.

LinaN
0

Morrn :)

idag kommer massören och innan dess ska jag skritta ut en liten sväng så Harry får röra på sig litet, han har hoppat 2 dagar i rad nu så det är dags för litet myspys för hans del. Han hoppade 110 igår formligen seglade över på löshoppningen. Sen testade vi honom på 120 med, men han hade för många språng i kroppen och orkade inte riktigt även om han verkligen tog i och hade klarat det om han inte hade varit trött. skitnöjd med hans insats igår. Nu kommer jag inte sätta höjd på honom på ett tag.

Sen imorrn så blir det kanske på sin höjd en kort skrittur också för att hålla igång musklerna om massören tycker att det är ok.

Sen ska jag få tummen ur idag och tvätta ett gäng fleecetäcken som hänger i stallet och är lortiga. i övrigt ska jag städao tvätta i tvättstugan härhemma innan stallet.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
0

God dagens.

Här har morgonen gått i hurtighetens tecken :P
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, sedan mockade/fixade jag i stallet direkt, gick in och duschade och 7.15 körde jag, syster och hunden till stan, lämnade några verktyg pappa hyrt över helgen, lämnade syster på skolan och sedan körde jag och hunden iväg och promenixade en timme!
Kom hem vid 10.00, bytade om och gick direkt ut i stallet och red Brimad, 45 min i skogen, varav en liten sväng nerom fältet med och dressyrade lite och sedan blev det galopp upp för backe på hemvägen :) Kändes fin!
Är riktigt glad idag, för det gick faktiskt bra att strecha bakbenen efter ridningen! Kan nu ta höger bak framåt också och inte enbart bakåt, även om det bara är lite, vänster är fortfarande jobbigt och kämpar med att han övht ska slappna av, men idag slappnade han av fort och jag kunde ta det en aningens bakåt. Så det går framåt, sakta men säkert :)

Nu sitter jag här och ska strax göra frukost. Sedan blir resten av dagen lugn.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
0

goddag, typ

är sjuk nu igen, magsjuka även denna gången. trodde bara man kunde få det en gång per säsong? Obestämd

på hästfronten händer ingenting just nu, har tagit beslutet att ställa av blacky 2-3 veckor pga tidsbrist vilket aldrig någonsin hänt tidigare under alla år jag haft häst.

skolan känns verkligen pissig just nu, projektarbetet ska lämnas in på fredag och jag är inte ens halvvägs, skulle haft samhällsprov som jag missar idag, har 3 svenskauppsatser, 1 religionsarbete, 1 historiaarbete och ovanpå allt kommer ett fysikprov snart på hela kursen, dvs över 400 sidor! ångrar mig som f*n att jag valde den här linjen. ni som funderar på NV, sluta fundera!! *morr*

inte mycket som är uppåt här som ni förstår!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MillaJ
0

God eftermiddag.

Var i stallet på fm och pysslade lite. Ska börja i kollektivet nu till helgen och är lite smånervös ;) Har ingen aning om vilken häst som ska gå i vilken hage m.m. Finns en "hagkarta" där det står vem som går var, men problemet är ju då att det bara är nummer på boxdörrarna så jag vet ändå inte vem som är vem ;)
Men det löser sig.
Imorgon ska jag träna igen :) såå skönt att vara igång igen.

Nu ska jag iväg till jobbet, och för att göra dagen lite mer spännande hade visst hårtorken dött, lite jobbigt när man står med blött hår och strax ska iväg…….