God dagens 25/4 2010
God dagens. Vad händer hos er idag?
Här har det varit en jobbig kväll/natt, Brimad har haft kolikkänningar. Märkte det igårkväll vid 22.00 när jag skulle fodra kvällsmat, han låg ner, vilket han gör ibland, så jag tänkte inte mer på det, han reste sig och jag började fixa med krafftfodret och jag tyckte det var ovanligt lugnt, i Brimads box, han älskar krafft och brukar hålla låda tills han får maten i krubban. Men igår stod han bara i en hörna, jätte slö och brydde sig inte ett smack om sin krafft. Och då förstod jag att något inte stod rätt till. Så det var bara till att ge sig ut och traska i mörkret. Men han var övrigt normal, tarmljud, sket, ingen temp, normal puls, bara jätteslö.
Så jag valde att avvakta att ringa vet, så jag var ute i stallet varannan timme under natten och gick en stund med honom och och jag tycker han piggnade till mer och mer för varje gång jag var ute och kollade till honom, ville gärna stanna och äta gräs när vi gick och åt gärna morötterna jag bjöd på. Men han har inte rört sitt hösilage och vatten under hela natten. Dock när jag släppte ut hästarna vid 5.30, gick han direkt och drack vatten och sen ställde han sig och knaprade på sitt hösilage.
Och sedan dess så verkar det som det släppt, skönt!
Gick ut vid 10.00, mockade/fixade, och sedan tog jag ut och skrittade honom 40 min, kändes precis som vanligt, pigg och framåt.
Duschat nu och är skapligt trött, såg verkligen fram emot en god natts sömn, jag var helt slut igårkväll efter att ha konkat på 6 kg tunga vedklabbar i 6 timmar! Men så blev det inte.
Duschat nu och ska göra lite frukost, och sedan ska jag ut och mocka grushagen och därefter ska jag hjälpa till att stapla mer ved.
Sedan bli kvällen lugn.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Godagens!
På förmiddagen åkte jag o red Clabbe, länge sen sist nu. Solen sken o de va jätte härligt! Han va ovanligt tittig men jag nyttjade de o gjorde nå bra av de ist, han fick gå fram o nosa samt att jag klappade/rörde de läskiga, så massa mentalträning fick vi in. Annars så va ridturen lugn, vågade inte rida så långt upp i skogen då jag fick björnfrossa, utan vi höll oss rätt nära byn. Avsluade ridturen med ett skutt över ett av terränghindrena. Va härligt de va! Har inte hoppat sen jag va på Tullis o då tyckte jag studs på 60 såg högt ut
Dock va de ingen stilhoppning idag då jag hade dressyrsadeln. Men har pratat med Cissi nu om att få hoppa honom nå framöver, iaf småhoppa/värma upp honom inför att hon ska hoppa, ska se till att ta med kameran så ni får bildbevis 
När jag kom hem så väntade ett diskberg som sambon tydligen missat helt, suck! Röjde upp de o nu håller jag på o bakar.
Så fort solen kommer fram igen, o jag e klar med baket såklart, ska jag ta med kameran ut på en promenad med vovvarna. Tog några kort igår men ska fortsätta idag.
kvällen blir lugn, städa ihop lite o så blir de nog nån film.
En av bilderna från gårdagen

Jag har varit på tävlingar hela dagen. Ponnyallsvenska Div III i Täby. Laget slutade på 3e plats och vi snodde med oss 2 första priser hem, dels B och sen delad första för C ponny. Trött men nöjd nu.