Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1082 ggr
Lothar
0

God morgon 19 april 2010

Vad gör ni andra idag?

Jag ska och kolla sadeln, köpte en Bates Innova med utbytbara järn….tycker nu att den åker fram, så de får kolla nu om jag ska byta järn, har redan gjort det en gång, lite missnöjd med den tycker den är stor i sätet också jag åker bak i den…har tydligen inte så stor rumpa som utprovarna tyckteFoten i munnen

Tävlade igår, första klassen gick hon som om hon fått i sig raketbränsle, lyssnade bara halvhjärtat på mina hjälper, fick ändå 61,75% I LA var hon bättre och vi hamnade på 62, nått , ¨så summakardemumma var jag riktigt nöjd med dagen. Kul att tävlaSkrattande

Här skiner solen och det ser ut att bli en skön dag, kompisen ska med på sadelkollen sen ska vi hem och sitta i solen och äta/fika, blir nog en bra dag!

Skön måndag på er/Maria

Dyblygiad
0

Har bara slösurfat hitills idag. Ska snart till stallet för att göra iordning inför dagens träning. Har fått telefonsamtal från handkirurgen, nu har jag äntligen fått en tid för operation. Den 20 maj läggs jag under kniven. De ska separera den ytliga och den djupa böjsenan som vuxit ihop på hö hands ringfinger. Spännande men även mkt pirrigt. Tänk om det kommer att gå fel? Steloperation av yttre leden kommer att ske till hösten. Sen återstår det bara att se om försäkringsbolaget kommer att erkänna det som arbetsskada.

Cilla89a
0

God dagens.

Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick sen in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut och mockade/fixade i stallet och sen red jag Brimad, ut i skogen 45 min, kändes fin, fin. Testade galoppombyten som han aldrig gjort innan, dessutom på rakt spår, och vad gör inte han inte? Jo, byter galopp :D Sicken stjärna :D En mer lättlärd häst får man leta efter. Jag njuter varje gång jag sitter på hans rygg, han är fantastisk :D

Duschat nu och ätit lite frukost, 4:e "LCHF" veckan avklarad, kan nog inte kalla det LCHF mer, för jag äter nog förmycket kolhydrater ;) blev bara -1,1 kg, inte nöjd, totalt -7,3 kg.
Är skittrött på att banta nu, hade gärna satt i mig en sådär 
3 mc donalds menyer+3 pizzor, 1 påse chips och lite kladdkaka ;) Jag är med andra ord, riktigt jäkla hungrig och sugen på allt.
Men vill man vara fin får man lida pin :P

Resten av dagen blir ganska lugn, ska ut och powerwalka en lång runda med hunden strax, så fläsket försvinner ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

God eftermiddag.
Idag var jag i stallet ganska tidigt. Tog ett pass i ridhuset och det gick rätt ok. Kom in en 3-årig hingst mitt under passet så koncentrationen sjönk lite (både Hotties och min, för MMMMM vilken liten snygging det var).
Sen skyndade jag mig hemåt för att hinna duscha innan naprapatbesöket kl 13. Det gjorde i vanlig ordning rätt ont, på de vanliga ställena och nu även på det stället i ländryggen där det knakade till i fredags när Hottie gjorde ett snabbt kliv åt sidan.
Åt lunch på ett café mittemot jobbet och nu är jag hemma igen.
Blir hemma en stund och sen vid 17:30 ska jag iväg och hämta upp en kjol :)

Peppe
0

God kväll

Sitter här och väntar på min bondekompis som sitter på en åker och lär sig tallriksharva. suck! jag vill åka till stallet NU, trodde dom skulle bli klara liiite snabbare.. jaja =)

borde plugga men orkar inte, som vanligt. orkar typ ingenting längre, det är för mycket i skolan nu =( har inte ridit sen i fredags, och är inte säker på att jag kommer göra det idag heller. vart tog motivationen vägen?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~