Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 741 ggr
MillaJ
0

God förmiddag 17/4 2010

Har haft sovmorgon idag och sitter nu och äter frukost. Ska strax iväg till kontoret för lite helgjobb ett par timmar.
Sedan blir det iväg till stallet en sväng och ska försöka klämma in ett dressyrpass idag och öva lite grejer. Red ut igår kväll så idag får hon jobba lite. Ska även försöka tvätta av henne lite för hon är såååå smutsig >< fäller som en tok, och är helt stövig och mjällig för det. Spelar ingen roll hur mycket man borstar, det kommer bara mer.
Dessutom är hon brunstig efter stallbytet, så hon är alldeles äcklig på benen.. såå, det blir ett bad för henne idag!

Cilla89a
0

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00 och vaknade av att hela huset vibrerade, och det var bara traktorgrävaren som håller på att sätta dräneringen runt huset ;) Förjäkla med oväsen!
Traskade ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sen gav jag hästarna lunch hösilage i hagen.
Brimad har vilodag idag. Motivationen är blää, skulle åkt till ridhuset, men det är nationell ponnydressyr hela helgen.
Resten av dagen blir lugn, ska köra syster till stan i eftermiddag och så ska jag mocka grushagen.
Och sen ikväll blir det lite godis, trotts att jag unnade mig lite tårta igår ;) Men jag skyller på att det var ett undantag, inte varje dag man äter tårta för att fira att någon fyller år ;)

Hahaha, igår när jag följde med en vän ner till ridskolan för att kolla när hon red, så visade det sig att dem skulle rida ut, och jag tänkte bara, men då kör jag hem, men, nej, "låna du en häst" sa dem, jag hade dels inga vettiga skor på fötterna (foppatofflor, p.g.a tårna fortfarande är mos och de ända skorna jag kan gå i), och sen ingen hjälm, och dem bara "joo, men ta en häst, du kan rida utan stigbyglar och låna en hjälm" Jodå, rida ut en häst jag aldrig suttit på innan, utan stigbyglar och dessutom ha en plasthjälm på huvudet, värre kunde det inte bli ;) Tills jag såg hästen, en C-ponny ;) Någon fjordningkorsning. Haha, det var en upplevelse kan jag tala om, från Brimad på närmare 180 som jag ridit nu 1,½ år ner till denna lilla miniatyrhäst ;) Hahaha. Och han gjorde själ för sitt namn "Mulle", troligen Sveriges lataste ponny och största matvrak ever, han plöjde rakt in i skogen med mig på och ställde sig och käkade grenar ;) Det var inte ens några löv på dem, hahaha! Gud bevare mig väl, men det var rätt kul faktiskt ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus