Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1065 ggr
LinaN
0

God morgon 16 april

Uscha så tidigt det är! :) Ska till jobb om 25 minuter, börjar 6.45 med morgonrapporten. Sen jobbar jag till 13.30 varpå jag sedan ska hem, byta om och sedan ta mig till stallet.

Sen har vi bokat tvättstugan på kvällen, så mellan 16-22 så ska vi stortvätta så det står härliga till!

Solen tittar försiktigt eller trött, över hustaken här och det verkar som om vi ska få ett riktigt skönt väder idag! Så himla gott att det är så pass ljust på morgonen nu så man lättare kommer upp. :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Lothar
0

Morrn, här är mörkt och mulet så här är det bara att ställa in sig på en regnig dag….usch.

Har varit ute och fodrat precis, men inte släppt ut, ska träna 9.00.

sen blir det mockning och fixning av stallet när jag kommer hem från träningen. Annars blir det en lugn dag.

ha en skön fredag/maria

Dyblygiad
0

Eftergårdagens sol och trevliga besök så känns dagen extra grå o trist. Det regnar och är lite ruggigt ute. Undar hur jag ska få med mig lillpricken på en ridtur idag. Han o jag måste nämligen skritta ut på de två vita som var med på Mia träningen igår. Stackars Celmah så mkt mör ut nu på morgonen. Hon frös och var lite stel. Ett sådant dressyrpass var länge sedan hon var med om. Tara kräver inte lika mkt som Therese gör.

Bra dag annars att slå stolp, blött i marken så stolparna glider nästan ner av sig själva.

Lindbygarden
0

Åh kräksjuka här, jäkla skit!

MiaMaria
0

Godag!

Jag sitter på jobbet till 16:15, sista dagen med eleverna, väldigt tråkigt då de e så duktiga men på tisdag börjar de nya förmågor så de gäller att vässa sig tills dess. Inget planerat när jag kommer hem men fungerar på ta en kombinerat gå/löp tur med vovvarna, dvs så smått börja springa i korta intervaller ist för att bara gå Oskyldig I afton är de talang o sen tidig säng. Har gårdisträff i måra o sen ska veden inför vintern huggas, dvs inte lite, minst till 3-4 hushåll…

Cilla89a
0

God dagens.
Klev upp som vanligt 6.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sedan red jag ut Brimad 40 min, tog en liten sväng inom fältet med :) Kändes kalasis :)

Duschat nu och ätit lite frukost, skapligt fint väder idag.

Har ganska fullt upp idag, ska träffa en vän i stan 15.00 och följa med henne ner till ridskolan och kolla när hon rider, och innan dess ska jag ut och promenixa med hunden och köra ett ärende till pappa i stan.
Sen blir det hem snabbt som tusan, räknar med att jag är hemma 17.30, senast! Duscha, äta kvällsmat, in med hästarna och sen ska jag köra till stan igen 18.30 och träffa barndomsvännerna idag med :) Det blir "kalas" för den ena som fyller år nästa vecka, men som befinner sig på Cypern då, antagligen, kanske inte p.g.a vulkanen. Så jag får väl se om jag syndar ikväll med lite tårta eller om jag håller mig ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

HannaT
0

#0 LinaN, jobbar du på äldreboende? Jag tänker på tiden och morgonrapporten. Tungan ute

Jag är ledig idag. Ska till stallet och rida en sväng, och sedan åka och hälsa på en kompis.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

LinaN
0

#6 jupp, inom bemaningen så det är ju visserligen bara timmar men dagen har gett nästan 6½ timme i lön så jag klagar ju inte. har vartlugnt o skönt, en sån dag man verkligen kan ägna sig åt de boende.

Var ute och gick med en vårdtagare och det vart så himla skönt, fläktade precis lagom litegrann och solen värmde gott. och senare så spelade ena vårdbiträdet orgel medan jag sjöng psalmer *fniss* har inte sjungit sen gudarna vet när men de gamla uppskattade min ringrostiga röst som inte alls vart van till psalmernas upp o ner ^^

HannaT
0

#7 Där ser man. Jag jobbar också inom vården och kan ju bara konstatera att det är ett underskattat yrke. Glad Våra boende sitter också ute mycket i solen nu och man ser hur de verkligen njuter. Och det där med att sjunga… jag sjunger också hellre än bra, haha. Glad

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

LinaN
0

#8 jag har tur som har hamnat via bemanningen på ettbra boende. Där man inte har mer än max 10 boende per avdelning, vilket gör att man har tid att rå om alla. De flesta som är pigga nog är med i diverse aktiviteter, som idag satt vi även och löste korsord, medan en liten tant satt och ritade i en målarbok, det var det hon orka och det känndes skönt att veta att även de få funktioner som vissa har tas vara på.

Det är inte det här som jag mött på flera arbetsplatser "Gör iordning Asta och Greta fort nu, så vi kan sätta oss och fika!" just det här ständiga hastandet och bristen på respekt förde gamla som finns på många ställen retar mig. Fast har märkt det att många av de som är nya uskor och vårdbiträden faktiskt har en bättre människosyn än de som jobbat i vården de senaste 25-30 åren eller mer.