God morgon 15 april
Hej påer allesammans!
Härstrålar solen för fullt och det är så himla skönt! Våååår!!
Jag har en massa packning att göra idag samt kottarna är hemma då det vart magsjuka på dagis i måndags..
Så vad har ni på schemat?

Först ska jag till stallet och mocka, hinner tyvärr inte rida idag. Sen är det lite jobb och sen ska vi hem till min mamma och hjälpa henne i trädgården.
Skynda långsamt så går det fortare.

jag har mitt exjobb att fixa med. går trögt men det ska sätta fart på riktigt nu. måste boka in undersökningar och grejjer också. behöver 60 pers på 3 veckor men det ska väl fungera hoppas jag.
ska till stallet först och mocka och rida. skrittar bara idag för träningen tog nog rätt hårt på honom igår. så ska jag försöka ut och jogga en sväng. gbg-varvet är alldeles snart och jag har inte tränat på hur länge som helst!

Nu håller jag på att baka bullar inför kvällens Mia träning. Vid 10 tiden får jag fint besök i stallet av en kär vän till mig som ska skriva ett reportage om Ida, vem vet, ni kanske få läsa om det senare. Fortfarande hemma med ett prickigt barn. Tur att tränarens ungar redan haft vattkoppor så man kan åka dit!
#2 ´Vad är det för undersökning? Vad för folk och hur går den till?
#3 Åh va gott med bullar! hoppas liten snart e prickfri
Ska nu ta en sväng ut med barnen. Vi ska se om det finns lite vårblommor ngnstans att köpa.

God dagens.
Klev upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.30, traskade ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sen gav jag hästarna lunch hösilage och tog av täcket på Brimad, superhärligt väder idag med :D
Brimad har vilodag idag.
Duschat och ätit frukost nu.
Eftermiddagen blir lugn, ska surfa rundor lite på internet och titta på vårkläder :)
Och sen ikväll ska jag in till stan och träffa två barndomsvänner! Superkul! Sällan vi får det att klaffa.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Godag!
Jag har tillbringat förmiddagen på sjukan, har läkartid kl 10 o skulle befinna mig där 1 tim innan för provtagning, vilket innebar knappa 1 timmas väntan, provtagning kna dom väl boka in närmare, suck! Fick inget svar, som väntat, utan blev såklart skickad vidare, så nu väntar jag på två nya remisser o läng väntetid igen, suck!
Hann springa lite på stan, köpte lunch samt middag samt nya sockor till joggingskorna, för nu j*vlar ska de användas, köpte nya löparbyxor o jacka igår så nu är de bara motivationen som saknas…
Nu är de jobb som gäller fram til 19:30, ringer på som 17, vad som än händer i världen så blir ju vi "drabbade" o just nu är de ju alla inställda flyg pga vulkanutbrottet på Island som ställer till de. Har även näst sista dagen med mina underbart duktiga elever, i morgon ska de kunna "allt" o va redo att sitta själva i trafik, spännande!

#4 först en väldigt enkel synundersökning för att se att personen har rätt styrkor för den egentliga undersökningen som är att se hur bra personen ackommoderar. så jag ska flytta ett streck nära tills det blir suddigt och mäta hur nära strecket kommer, ska sen jämföras med en studie som gjordes för nästan hundra år sen:)
#7 Oj ja då var det lite svårt att hjälpa till med här då:O)