God förmiddag 12/4
Vad händer hos er idag då?
Här skiner solen och jag sitter i telefonköer för att få reda på vartmin remiss till ortopeden tagit vägen.
Sitter även i valet och kvalet att se om jag kan leja ut hästen idag med iom att jag har så fröbannat ont i knät med cirkulationsrubbning och kramper i benet samt sjuksköterskan på vårdcentralen vartju inte till någon som helst hjälp, ni vet den där klassiska surkärringen som bara gnäller och tycker att man borde störa någon annan? sån vart hon…. *suck*
Menmen. Hoppas ni har en bättre dag än vad jag har haft hitendags ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sen red jag Brimad, var inte helt lätt att komma ifrån gården, är full rulle här med lastbilar som kommer och tippar grus och sten om vartannat och traktorgrävare som gräver runt huset som skall dräneras och sedan läggas mursten/byasten, och grus runt hela huset. Men iväg kom vi tillslut, och red ut 50 min i skogen och han kändes fin, travade fram i skogen och sedan blev det styrkepass i form av galopp upp för backe i varierad form, både lägre samt högre med mer samling. Kändes riktigt bärig och fin.
Duschat nu och ätit frukost, hästarna står i hagen och mumsar hösilage och njuter av det otroligt härliga vädret :) Strålande sol och +15. Brimad fick gå ut i hagen efter ridningen utan täcke.
3:e veckan med LCHF är avklarad -2,2 kg, totalt -6,2 kg :)
Resten av dagen blir lugn tror jag. Skall i alla fall ut och gå rejäl långpromenix med hunden :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Hästen utlejd o sen ska man till ortopedakuten. tjohoo, hela kvällen räddad :/
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Jag är utsliten i kropp o själ nu ikväll.
Jag startade tidigt i morse med att släppa ut hästarna och sen åkte jag hem och gick ut med hundarna. Ringde sedan hingstägaren och gjorde upp om en tid att lämna Gulan. Packade in barn o häst och sen åkte vi till Donnerfly med Gulan, lämnade av henne där, åkte 17 mil till, hämtade en kompis ponny som ska föla hos oss, packade hö o ponny för att sedan åka alla milen hem igen. Puh nu är både jag o barn trötta. Ena sonen har dessutom vattkoppor och har feber, han har tillbringat tiden i bilen åt att se på DVD och sova.