Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 742 ggr
Lothar
0

God morgon 11 april 2010

Grått, mulet, trist och lite kallt…ingen rolig morgon att vakna till VAR ÄR SOLEN och VÅREN???

Har precis haltat ut och släppt ut hästarna…nån mer som får ont i höfterna av ridningen??? Vad har ni gjort för att bli av med det? Min sadel har bred midja, kan det ha betydelse? Har en så länge inte haft ont när jag rider men efteråt, och dagen efter och även inatt….kunde inte ligga som jag ville, usch vad tråkigt.. idag får både jag och sessa vila och jag ska knapra värktabletter..för imorgon är det sandbanan som gäller och på tisdag har vi träning, det MÅSTE gå!!

klockan 17 idag har klubben dressyrmöte så dit ska jag.

Sen ska jag dra med mamma och titta på en sommarstuga, med drömläge..dock inte drömpris…(mannen och jag har varit och tjuvkikat och det ser underbart ut!!)

Ha en skön söndag/maria

LinaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Idag ska vi ha städdag i stallet, då vi ska plocka undan, tvätta och dona så det blir rent o snyggt överallt. Och efter det ska det då bli löshoppning vart det tänkt. Men får se vad mitt knä klarar. Drog upp det IGEN i fredags så har hoppat på kryckor i två dar och igår började jag våga gå utan kryckor korta bitar.

Men igår hoppades harry iaf så om vi missar löshoppningen idag är ju inte hela världen. Me nsamtidigt så är det ju ingen större fara att låta honom hoppa litet småskutt idag heller så får han vila på måndag.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
0

God dagens.
Är också rejält besviken på vädret :/ Dem lovade strålande sol och +15 grader idag, men istället har vi +8 och mulet :/ Blää.

Gick upp 6.00 i allafall fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, gick ut i stallet mockade/fixade och sedan fick hästarna lunch hösilage. Brimad har vilodag idag.
Duschat nu och ska göra lite frukost. Resten av dagen blir lugn.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lothar
0

#1  Vilken härlig bild!!

maria

Peppe
0

God kväll

Ska åka och ta in hästarna nu, skulle gjort det för en timme sen egentligen… men men. idag på morgonen har jag mjölkat en ko! den försökte sparka mig =( dumma kossa, den var jättesnäll när min kompis försökte. kände väl att det gick att göra som man ville med mig :P

försöker välja ny mobil också, står mellan ericsson vivaz eller aino. erfarenheter?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MillaJ
0

God eftermiddag/kväll.
Strålande sol är det och jättefint väder idag :)

Får börja igår för att det ska bli nåt sammanhang i det här.. Igår gjorde jag högskoleprovet så jag satt inspärrad heeeela dagen >< Sen på kvällen skulle Hottie flytta så det var massa packning och så.. körde bort och installerade henne i boxen i nya stallet och hon verkade nöjd, pep bara en gång på boxgrannen  ;)
Pappa körde hem före mig och mamma, vi tog min bil och drog efter (skulle upp till föräldrarna för att byta däck på både bil+transport).
På vägen upp var det nåt jävla asshole som lyste mig i ögonen med sån där grön laser (sån de börjat lysa på poliser och flygplan med) -bara rena turen att jag inte körde av vägen -snacka om att bli bländad! Polisanmälde direkt.

Idag lastade jag ur pållens "vintergarderob" och körde nedåt igen. Var först i stallet hos Hottie, mockade och red utomhus -så skööönt :) Sedan körde jag bort till gamla stallet för jag hade insläppet där, red även på Nanghiala en extra gång så att kompisen kan ta vid och börja rida själv imorgon.
Har pratat med sjukvårdsupplysningen ang ögonen för jag har lite ont i det högra -känns som att nån trycker på det- och lite huvudvärk på den sidan. Och de ringde ögonläkare åt mig som jag själv ska ringa imorgon. Behöver inte akut in eftersom jag inte har några synrubbningar men det bör kollas då sån laser är väldigt stark. Läste nånstans att den gröna lasern är 80ggr starkare än den styrka som kan ge ögonskador. kul ><