God dagens 10/4 2010
God dagens. Vad händer hos er idag?
Jag traskade upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna, gick in och sov vidare till 10.00, mockade/fixade stallet och sedan red jag Brimad en sväng i skogen, mest lite kravlöst i en lägre form med ordentlig ställning/böjning i alla gångarter. Kändes fin, var ute 40 min. Under tiden jag red så byggde pappa en anslutning till en bit utav gräshagen från grushagen. Tycker vansinnigt synd om hästarna att bara gå i den trista grushagen hela våren för att vänta på att gräset ska ta fart i gräshagen. Så nu har dem en bit gräs att gå på med, glada hästar :)
Var klar i stallet vid lunch, gick in och duschade och sedan for jag och pappa till lantmännen och hämtade lite prylar till trädgården och sedan körde vi inom faster och hälsade på :)
Precis hemkommen och skall nu ut och traska med hunden, sedan mocka grushagen och därefter blir det en lugn kväll, ska hämta pizza ikväll, **MUMS!
**
Programridningen igår gick sådär, min nya teori att det skulle vara lättare att komma närmare dressyrstaketet genom att ställa honom bort från staketet så han inte kunde glo på det hade ingen direkt effekt, utan jag fick kämpa mig gul och blå för att få honom att gå nära dressyrstaketet ändån.
På framridningen kändes han till en början lite stel, tog väl en liten chansning där och lät han vila dagen innan, på torsdagen, vanligtvis så vill jag gärna rida dagen innan. Men när jag väl bänt loss honom med mycket volter, sidvärts, så blev han riktigt fin, kändes som det vart massor av power och som han vart superambitiös. Även vänstergaloppen som har tjärvat lite det senaste då han tippar fram lite, utan att bli tung, men låg, kändes kalasbra igår, inga tendenser alls till att trilla fram.
Red fram en timme.
Sen väl under programridningen (LA:1) hade jag kontroll i början men sedan flöt han iväg ju längre programet gick, de första momenten fick jag 7:or, men sen gav han sig iväg lite för mycket, så han blev på tok för lång, och när han blir lång, tappar han bak, tippar fram, blir låg och tendenser till tung. Så efterhand gick det utför i en väldig fart ;) Och jag kan ju inte precis göra halt mitt i ett program för att få tillbaka honom så det var bara att rida på och göra det bäst utav det. Så det slutade med pinsamma 54% ;)
Och sen efter programmet får man alltid lite feedback, så jag fick rida lite för dommaren ett par minuter och då hade jag ju kontroll på honom igen och då gick han ju som han skulle. Hade han bara gått så i programmet med, så hade vi legat runt 70%. Så det är synd att han inte kan hålla sig i skinnet under programmen, utan att ge sig iväg vind för våg. Och när han gör det så blir det ju missar med, han slår om, byter lite galopp och hittar på egna rörelser i programmen ;)
Ja, så kan det gå.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Godagens!
Jag jobbade på förmiddagen mellan 6:30 i 13:30 o när jag kom hem så började jag maskera i trappen, huuu vilket jobb med alla vinklar o vrår, men nu sitter iaf första lagret färg, ska låta de torka 3 tim o sen måla igen. Ska snart ta o beställa pizza o åka o hämta den, mannen jobbar så jag ska "lyxa" till de lite
Innan färgen är målbar igen så hinner jag med att gå en långtur med vovvarna samt städa ihop lite här hemma, tänk va mkt gjort man får när mannen jobbar, allt blir så mkt lättare när man är själv 

God kväll
har varit en mycket lugn dag, både häst o jag har träningsvärk sen gårdagens galopprunda så idag blev det bara lite skritt i ridhuset. Jag longerade en annan kuse också efter det, sen har jag inte gjort ett skit på hela dan. Gött!
Ska gå och bada hunden nu och sen städa mitt rum tror jag
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#0 Rider ni bara ett par minuter för domaren efter programet? De programridnignar jag varit på så brukar det vara rätt okej med tid för att hinna rida igenom flera övningar och delar utav programet om det behövs.
God kväll!
Jag jobbar och har tråkigt, har lugnt ikväll iallafall. Är förkyld och små hängig och var ute sent igår kväll med kompis så varit lagom pigg under dagen… Var ute och motionerade häst som stått och haft det rätt lugnt någon vecka nu och fick jobba så att han blev anfådd! Gud vad jag anstränger min häst, haha. Kan inte komma på sist han fick jobba hårt nog så att han blev anfådd, händer inte precis ofta 

#3 Varje ryttare har 15 min, först rider man programmet och sedan pratar man och får feedback resterande 10 minutrarna ungefär.
Visst är det kort om tid, men det är många som vill vara med och ofta finns det reservlista, och för att så många som möjligt ska få vara med så speedar dem på lite.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

#4 trist att behöva speeda på det då blir det ju inte så mkt träning och lärdom utav det hela. Tror det är en kvart ungefär vi brukar ha häromkring med.