Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: övrig-dressyr
Läst 5212 ggr
Rero
0

Frihetsdressyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag följer ponny akuten väldigt mycket och har då blivit intresserad av frihetsdressyr och ska börja träna det på min medryttar häst. Är det bäst att träna i hage eller padock och vad är dom enklaste övningarna att börja med.

Är det någon är som håller på med det och kan ge tips?

Hermelina
0

Skulle också vilja ha tips på det! :)

halludu
0

Är också intresserad av frihetsdressyr och vill gärna ha lite tips på övningar mm. : )

Rero
0

Nån som håller på med det som vill hjälpa oss XD

LinaN
0

Jag skulle vilja säga att man får börja med att ta reda på vilken sorts häst det är man har, är det en häst som går att träna med godis, eller blir hästen tokig och börjar leta godis överallt?

Är det en häst som lätt blir uttråkad eller kan hålla på med samma sak hurlänge som helst?

Jag skulle volja säga att om man ska träna trick och liknande så bör man till en början med hålla sig i en paddock eller ett ridhus, varför? jo för innan man har ett så pass bra samspel att hästen inte sticker all världens väg så kan det vara tryggt att var inom 4 staket/väggar.

jag tränar litet trick med min, buga är det vi hållt på med mest. Man behöver massor med tålamod och bara för att man lyckats med sina projekt. Samt att det kan vara bra o träna undergivna övningar innan man ger sig på de mer flashiga dominanta övningarna (det baseras på hur hästarna använder röelserna i flock/det vilda)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Hannybee
0

Frihetsdressyr har ju ganska mycket med att man ska kunna hästens kroppspråk att göra… Så du kan ju gå in på Natural Horsemanship och kolla lite där, fråga folk. Har själv fått många bra tips därifrån. Glad

Lindbygarden
0

Japp Natural Horsemanship har många fina trådar om det!Glad

kaka1234567
0

ja på NH har vi allt om förtroende och de du just frågar om =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus