Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: utrustning
Läst 2423 ggr
Primee
0

Hjälp med träns..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har kommit på att det är dags att köpa ett nytt, eget träns till "nya" hästen. Hittills har han bara fått låna av min andra hästs "kasserade" samling eftersom jag inte var säker på om jag skulle behålla honom. Nu har det nästan gått ett år sedan han kom till mig, så tydligen behåller jag honom ;)

Har kollat runt på en massa, utan att riktigt hitta vad jag söker…

Det jag vill ha är ett svart träns med engelsk(/acchen) rel. bred nosgrimma, helst pullback.  Han ligger precis på gränsen mellan Full o XFull, med hans breda huvud sitter XF bättre på honom..

Några förslag..??

Det jag gillar mest just nu är detta från Glen Gordon ,det översta , (minus för mässingspännena) Men hur är GG i storlekarna?

LinaN
0

Annars så är Börjes träns som de har i strl Xfull jättebra. Jag har vart supernöjd med de som jag köpt. inte alls flashigt och speciellt som märkesgrejorna, men det håller och är stilrent och snyggt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Primee
0

Har ett remontträns från Börjes, i XF o det sitter jättebra storleksmässig - enda tränset jag har som inte sidostyckena hänger i de sista hålen, eller i extra gjorda.. Däremot är jag liite skeptisk mot att Börjes prylar varierar så i kvalité, just på mitt träns var sidostyckena i underbart mjukt fint läder(i klass med mitt stübben) medans de andra delarna var torra, plastiga o sneda sömmar..

Hade tänkt lägga ut lite mer pengar på ett träns o så får det räcka med det - ska försöka iaf ;) (min andra har träns så det räcker till en hel ridskola..)

Men det blir lite svårare med den här storleken tror jag. Tycker de allra flesta ligger i prisklassen 200-400 eller 2000-4000 kr.

exitingsvillemo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TS det tränset var fint, men nosgrimman var inte särskilt bred.

Själv gillar jag det här tränset, man kan även köpa till extra sidostycken och göra om till ett kandar.

Lindbygarden
0

TS det var snyggt!

#3 Finns det i brunt också?

exitingsvillemo
0

#4 japp det ska finnas i brunt också.