Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 1277 ggr
Lothar
0

God Morgon 5 april 2010

Eller ska man säga god jul?? här täcker snön marken igen ---suck blä urk..-0,1 grad ute, Det var ju VÅR IGÅR…den försvann fort hoppas den kommer tillbaka SNART!!

Mannen har morgonfodrat så jag fick hm sovmorgon, jag kan ändå inte sova men jag behövde ju inte gå ut direkt i allafall.

Var och provred en häst igår…ägarinnan pratade per telefon ngt om att hon kanske skulle ta med longerlina till galoppen !!?? ehhh det lät ju inte bra! Men summa kardemumma, häst med riktigt trevlig sida, nätt, elegant högrest, men ack så oriden…den är 17 år och kändes som vilken 3-åring som helst, så synd. Och galoppen gick bra fast jag förstår ägarinnans resonemang, själv galopperade hon inte ens ett helt varv med henne, men jag lyckades få henne att hålla galoppen ett antal varv, (utan sken) men känslan var inte bra..

Bra tysk stam hade hon också, men nä det får vara, får leta yngre förmåga, gärna *riden*Flört

Idag är det clear round dressyr…ska rida en LA:1, sessa och jag har ju inte varit rikigt överens sista tiden men igår kändes hon fin riktigt långa stunder, får se hur det går idag..'

ha en skön måndag, Maria

Dyblygiad
0

Usch ja, här snöar det med. Helt vitt när man tittar ut. Har släppt ut hästarna och intar nu min frukost. Ska snart ut till kaningården och rengöra lite burar som para några honom. Funderade på att gå på bio med pojkarna idag men vädret lockar inte att köra bil i så jag vet inte hur det blir.

Peppe
0

God morgon

här bara regnar det, ingen snö =D

Ska kolla upp om det inte går nån bra film på bio häromkring, känner mig lite biosugen! :P

ska rida i ridhuset idag och ta tag i allt igen. ridningen rasade för ca 1 vecka sen IGEN =( det är inte lika illa som det varit förr men han är så sjukt spänd och stirrig i ridhuset, men det har inte ens hänt nåt så jag förstår inte vad det är frågan om. ska mest skritta tror jag.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
0

God dagens.
Vart har våren tagit vägen? Obestämd Kallt, grått och trist, huwa.

Traskade upp 6.00 imorse som vanligt, fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 9.00, gick direkt ut i stallet mockade/fixade, och sedan gick jag in och duschade och sedan körde vi till släkten och åt påsklunch, mums,
fast lite trist, för påskmat och ju typ detsamma som julmat, och jag vill inte vara nära något som förknippas med vintern nått mera ;) Den enda skillnaden var väl att dem bytat ut etiketten på läskflaskan till påskmust, istället för julmust.
Sedan blev det efterätt med, på en måndag, fy skäms. 

Kom precis hem nu, och jag borde gå ut och rida, men motivationen den är så dålig, så dålig. Han vilade igår, som han visserligen alltid gör på söndagar. Men idag är det måndag och idag skall det enligt rutinerna skrittas en timme. Men orkar jag? Blö, detta vädret gör en deppig.

Vecka 2 med LCHF är avklarad och det blev -1 kg, sammanlagt -4,3 kg. Inte riktigt nöjd med denna veckan, ville ner till -2, men å andra sidan har jag varit mycket stillasittandes sedan i onsdags p.g.a foten. Men den är på bättringsväg så jag hoppas på mer och längre promenader med hunden denna veckan.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MillaJ
0

Goddagens

nyss hemkommen från stallet. Tömkörde Hottie i skogen idag så jag har gått en ordentlig promenad :p Sen red jag Nanghiala som var jätteduktig idag. Gött!
Har även varit förbi och kollat i stallet som vi ev flyttar till.

Nu blir det att äta lite och sen vila en stund

LinaN
0

Grått och ruggigt ute här… MEN plusgrader tack o lov.

Kommer en potentiell medryttare hit idag och ska provrida harry. Så vi får se hur det går helt enkelt. *sucka* känns som en väldigt utdragen process det här… verkar vara otroligt svårt o hitta någon som bara vill skogsrida.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Dyblygiad
0

Hade en trevlig dag trots allt, fick med mig maken ut på en barbacka tur i skogen. han tom travade en bit på Ida Kyss

Cilla89a
0

Uppdatering #3, tog mig i kragen och gick ut och för ovanlighetens skull, så tömkörde jag Brimad på ridbanan ;) en hel timma. gick väl si och så, är svårt att påverka på honom ifrån marken, han går bara och tränger så förbannat, och jag får hålla i yttertöm HELA tiden för att han inte ska tränga in mot mitten=utåtställd typ hela tiden, och när jag tar i inner töm för att ställa så svänger han in mot mig. Skrikandes Galet irriterande. Men bitvis då han inte trängde, vilket inte hände ofta, men dem stunderna fanns då vart han fin :) 
Om man nu ska se det positiva så får jag ju åtminstone med yttersidan, hahaha ;) 
Säkert ett årsedan jag tömkörde sist, hade gärna gjort det oftare, men jag blir bara så irriterad när han går och tränger. Men det syntes märkbar skillnad jämfört med ett årsedan, mycket mer bärig i både trav och galopp idag :) Formen går även reglera mer, både djup och rund och högre med mer samling.

Medarbetare på Dressyr.ifokus