Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 786 ggr
Cilla89a
0

God dagens 3/4 2010

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 9.00, gick direkt ut i stallet mockade/fixade och sedan gick jag in och tog en snabbdusch och sen följde jag med mamma och handlade.
Kom hem vid lunch, bytade om och gick ut och mockade grushagen och sen red jag Brimad och vi hade sällskap, hör och häpna, syster hängde med på Japp.
Japp tyckte det var galet roligt och var helt sjövild :) Lycklig skruttponny :)
Var ute 45 min och skrittade mestadels, travade även lite, Brimad kändes först väldigt stel och tung, men när han kommit igång och travat en bit kändes han fin :) Böjde/ställde igenom och varierade med låg vs hög form i traven. I slutet kändes han kalas :) han har säkert lite trängsvärk sedan igår när vi var i ridhuset, blev ett tufft pass.
Och nu står dem ju i grushagen med, så dem rör ju sig inte så mycket på dagarna.

Nu är jag inne i alla fall och resten av dagen blir lugn.
Påskafton idag, men det blir inte mycket till firande idag utan det blir på måndag när vi ska till släkten :)
Jag håller faktiskt på att baka en kaka som jag ska unna mig ikväll ;) Det blir maräng med frukt, toppat med vaniljmascarpone och riven choklad, såg sjukt gott ut i receptet, men det återstår att se efter att jag har bakat ;)

Glad påsk på er :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lothar
0

Go kväll!

Vi har haft min mamma här på påsklunch idag, sen har vi röjt ur vårt hönshus, massa skit som var där inne.

Red en kortare tur till skogen idag, i morgon blir det sandbanan underlaget är precis perfekt där nu!

Ha en skön påskafton //maria