Dressyr iFokus

Dressyr

Etikett: god-morgon-trådar
Läst 584 ggr
Cilla89a
0

God dagens 2/4 2010

Klarade ni er undan att bli lurade igår? ;)
Jag klarade mig Skrattande Skönt, för jag gillar inte alls att bli lurad.

Men, men. Idag då, gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 9.00, bytade om och gick ut i stallet mockade/fixade och sedan körde pappa, jag och Brimad till ridhuset. Pappa körde ett kort ärende under tiden och hann tillbaka innan jag ridit klart så han filmade lite :)
Ridningen gick fint och känslan vart bra :) Fokuserade mycket på formen och samling, mycket tempoväxlingar, halvhalter, lite sidvärts, och förvänd galopp på serpentin.
Vänster galoppen var det som vart mindre bra, han studsar lite bak och blir då hög bak i krubban/kruppan(?) och låg fram, utan att vara tung, men låg. 
Red utan stigbyglar hela passet, förutom när jag värmde upp och la ner, men det gick inget vidare att rida med foten i stigbyglen kan jag säga.
Sjukt jobbigt att rida utan stigbyglar, men ack så nyttigt :) Och hade inte foten varit manglad så hade jag aldrig fått för mig att rida utan stigbyglar så allt ont för något gott med sig ;)

Hemma och duschat nu i alla fall :)
Resten av dagen blir lugn :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

LinaN
0

Helloj.

är litet retligidag, och detblevju inte bättre av att den potentiella medryttaren som jag stämt träff med idag först o främst vill senarelägga tiden vilket jag då gick med på, men sedan 1½ timme innan avtalad tidsäger att hon har förhinder för att någon ska komma och titta på hennes valp som hon ska sälja.

men vaf*n? säger man inte till intressanten att "jo det går bra ikväll, jag har en grej jag måste fixa först bara ska se om jag kan tidigarelägga den tiden…"  men iaf jag svarade henne med att hon kan ju höra av sig till intressanterna o säga att de kommerefter 18 så hinner vi ta stalleto provrida innan dess. för det hinner man ju på 1½ timme…. inte ett ljud…. *suck* vart tar alla seriösamänniskor vägen?

Så nu måste jag trassla mig utt ill stallet kommunalt ändå och grejja samtidigt som jag har första och enda tvättiden på nästen en månad att tillgå samtidigt som jag måste vara i stallet… .tjohoo!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MillaJ
0

God kväll..
Idag har jag varit på promenad med Hottie, sedan ridit på Nanghiala. Henne körde jag lite dressyr med först och sedan lite miljöträning för att få henne att bli lite säkrare.
Åkte sedan uppåt och hämtade syrran, vi åkte till Lysekil och kollade på tävlingen där (den tävling jag skulle tävlat på egentligen).
Nu sitter jag uppe hos föräldrarna och har precis skickat in deklarationen

Lindbygarden
0

Åkte inte på ngn blåsning i förrgår!