God morgon 31 mars 2010
Vilken dag vi hade igår!! Sessa fick gå naken i hagen och firade med att rulla sig i skiten sen stod hon och sov med slutna ögon och man riktigt såg hur hon trivdes i vårsolen
Jag red på em då omständigheterna är såna nu..och vi kom äntligen igenom skogen så vi kom över på andra sidan vägen där det finns en kanonridslinga! Slingan var iofs fortfarande isig men ändå, vilken lycka! Sessa var riktigt på tårna och som vanligt är STENAR ett otyg, de där som har en storlek av typ 4 fotbollar och större, de är troll som man aldrig vet om de ska anfalla eller inte..
Vi hade iallafall en jätteskön ridtur och njöt båda två i fulla drag.
Nu har jag fodrat och sitter med morgonkaffet, ska väl släppa ut om en stund. Sen gör jag stallet färdigt och klockan 11.30 har vi träning för Nina - kul!
Blir en spännande kväll, hm..målarn ska måla vår trapp som går upp till övervåningen, vilket innebär att vi inte kan ta oss upp…hm sonen får sova hos dottern som har egen lägenhet över ena garaget men vi, gubben och jag får väl trängas i soffan
men gubben pratade om att ställa en stege så vi kunde ta oss in genom ett fönster på övervåninge…men det låter liiite riskabelt, vi får se hur det slutar…
Ha en superskön onsdag//Maria
God morgon
Har precis ätit frukost och ska strax ge mig av till stallet. Det är träningar för Lussan hela dagen idag så jag måste passa på att tömköra innan de börjar. Verkar regna rätt ordentligt ute så jag har ingen lust att gå ut på promenad idag (gjorde det igår istället när det var sooool).

Gomorgon!
Sitter o väntar på att åka på jobbet, klev upp alldeles för tidigt, klant! Ska jobba fram till 17:15 o sen blir de hem o fortsätta i kaoset vi nu har iom renovering. Har iaf lyckats komma överrens om färg nu, att sånt ska va så svårt! Ev (om jag har tur) kommer de några ikväll o köper skotern oxå, håll gärna en liten tumme.
Hoppas ni får en fin dag!
Godmorgon!
#TS Va skönt att få gå naken!
Här har vi käkat och fikat samt släppt hästarna.. Ska ladda lite för att gå ut o fixa stall, packa samt städa undan innan vi ska fara iväg en sväng.
Har också fått klarttecken från snälla svärföräldrar som ställer upp o e hästevakter ett par dagar i sommar när vi ska fara till gotland!
#3 Åhh vad härligt att åka till Gotland, Gotland är SOMMAR
Skönt med svärföräldrar som kan ställa upp som hästvakter, de växer inte på träd..speciellt inte såna man kan lita på.
maria

God morgon!
Började dagen med att försova mig. eller jag orkade helt enkelt inte gå upp när klockan ringde…men har bara 2 lektioner idag så det gör inte så mycket 
igår red vi ut och Blacky var så fin, och lugn. kunde tom släppa på tygeln och bara sitta i galoppen, även ute på fälten
finns en del riktigt stora vattenpolar, eller snarare översvämningar lite här o där. jättehärligt att galoppera genom! skönt med häst som inte tvekar för vatten också.
idag får jag åka själv till stallet, lite tråkigt! men får väl hitta på nåt ändå.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Godmiddag….
denna dagen. ett liv… som farbror melker säger.
Fler tråkiga nyheter från detta hållet. Harry är "halt" eller riskerar att vara rejält öm. Hovis vart ute idag och skulle verka, harry har ett bakben som han sliter väldigt snett på hoven och när P skulle korrigera detta så gick det litet för djupt. Kom några droppar blod och det blev ett öppet sår. som nu ska hållas rent och sådär. Vi ska höras om några dagar.
Inte hela världen så sett. Men litet typiskt nu när man kommit igång med ridningen igen efter att snön försvunnit. Men det är just pga att snön försvunnit som ställer till det. Nu sliter det igen och ja…. antingen får jag försöka med easyboots igen, eller så blir det bakskor för hela slanten…. runda goa summan av 1500 för en halvskoning av min häst…. mumma!
*suck*
så det är det som känns mest… att behöva sko, dels för den summan och dels med risken att få en häst som börjar få gallor, bli baköm och dan sedan när skorna väl åker av igen.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och traskade ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sen red jag Brimad, planen var att rida ner till fältet och dressyra lite, men till min besvikelse så är det fortfarande blött i marken :( Så det blev en sväng i skogen, kändes fin och avslutade med galopp upp för backe precis som igår. Var ute 45 min.
Sedan, när vi vart tillbaka, som vanligt stretchade jag nacke/hals och rygg på Brimad, ryktade och slängde på täcke, packade lunch hösilage påse och sedan tog jag som vanligt påsen och Japp i vänster hand och Brimad i höger hand, precis som vanligt, går mot hagen, helt plötsligt så blir Brimad rädd för något, hoppar rakt upp i luften och….landar på min fot!!!! Jag trodde jag skulle dö så ont det gjorde.. Jag bara satte mig ner på marken, med hästarna i varsin hand och dem stod som ljus till jag bölat färdigt och kunde ställa mig upp och få ut dem i hagen.
Duschat nu och foten värker, och grann är den inte heller kan jag säga, jäkla skit. Mest rädd för att behöva åka in till sjukan, hoppas innerligt att foten är hel bara en aningens tilltyglad.
Men det är bara till att gilla läget, resten av dagen blir lugn, måste iväg och köpa spån bara, för sen är det ju stängt till på tisdag. Men vi får väl se hur det ska gå till.
Medarbetare på Dressyr.ifokus
#6 Men vad tråkigt, som du säger så typiskt nu när ridningen kommit igång. 1500 för halvskoning!!! *bara* för att han har stooora fötter= stora skor (?) förstår att det är ett dilemma, håller tummarna för att han inte blir öm/halt!
#7 Ajajaja
, jag som alltid har gummistövlar när jag släpper ut/in tänker ofta på NÄR jag ska bli trampad, min som dessutom fortfarande går med guldskor = 6 brodd i varje sko….
Hoppas foten inte är allvarligt skadad, ont förstår jag att du har!!
Maria

#7 Ajaj!! Huva känner hur ont de gör, de e verkligen hemskt de där när de bara flyger rakt upp o landar på den, de blir sån himla kraft. Men du bör nog åka in o få den röntgad, säger hon som har 3 broddhål med sprickor utifrån dom i foten som visade sig på röntgen när jag väl tog mig "tid" att åka dit, läkaren totalt dumförklarade mig, jag vägrade åka dit förrän de gått en vecka o inget bättring… Men fick sen se röntgenbilden då läkaren tyckte de såg så komiskt ut o frågade va hålen kom ifrån 
#8 ajjemen, och det faktum att det då är ardenner i honom då…. för en verkning ger jag 650 kr, medan tjejen i stallet som har en bruksnordis ger 450 för verkning av denna för den är inte lika tung och således kostar bara 100kr mer än en vanlig verkning av häst av ridtyp :/
Sen så behövs det ju då tjockare gods i skorna och det är tyngre jobb att verka/sko en så pass stor häst som min…. :S
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#8 Jag använder alltid stålhättskor, för en styck Brimad vill man inte ha på foten ;) Och sedan är han så jäkla oberäknelig, helt plötsligt som från ingenstans kan han bli skrämd och bara kasta sig, jag vet inte om han har ett 6:e sinne och kan se spöken eller vad det är ;) Men idag, just idag så struntade jag att byta från ridstövlar till stålhätteskorna direkt efter jag ridit, utan ledde ut honom i ridstövlarna, och ja, skrämd blev han påväg ut i hagen, hoppar åt sidan och min fot är jäkligt mycket ivägen skulle jag säga ;) Han är snabb med, jag hinner inte ens reagera när han blir skrämd.
#9 broddhål? fy fasen, det måste ha kännts
sjukan blir det imorgon, foten ser bedrövlig ut, alldeles blå och dubbelt så stor som den andra, att få på några normala skor är helt uteslutet, får ha systers 2 storlekar förstora foppatofflor och det är precis att foten går i ;)
attans, så bedrövligt, måtte foten vara hel, jag vill inte ställa av Brimad :/
Medarbetare på Dressyr.ifokus