God morgon 30 mars 2010
Så god vet jag inte om morgonen är men det är morgon iallafall, det kändes så tomt i stallet i morse vid fodringen när Lothar inte fanns där, jag har fortfarande väldigt lätt till tårar så fort jag påminns om honom, vilket jag nästan gör hela tiden.
Men jag vet ju att det kommer bli bättre, tack till er som tröstat mig, det värmer.
I dag är det minusgrader ute, så vägarna är hårda och tack vare att grannen håller på och spränger berg på sin mark som jag måste rida över för att komma nånstans så får jag vänta till efter kl.16 med att rida, det går ju bra nu när det är så ljust på eftermiddagarna.
Var på dressyrmöte i klubben igår, pratade nationella tävlingen, har i dagsläge fått tag i 10 skrivare..behöver bara en sisådär 11 till…hm massa skrivare blir det…
I morgon är det träning blir bra för sen igår känns det som om jag tappat gnistan lite
Ha en bra tisdag/maria
God morgon!
TS förstår att det är väldigt jobbigt men bra att ni slapp honom gå och ha ont för länge
Här skiner solen redan och det kommer nog bli en underbar dag idag.
Vi har ätit frukost och hästarna har fodrats och är utsläppta. Idag kommer jag arbeta under em.
Måste också hitta nya stövlar då mina rök igår.
Just det 1 kg ner på vågen första veckan!
#1 GRATTIS till viktnedgången!!
Maria

God dagens.
Gick upp 6.00 fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sen red jag Brimad en sväng i skogen, 45 min, och han kändes kalas :) Lätt att reglera både låg, rund form, samt högre form med mer samling. Kunde koncentrera mig mycket på min egna sist, nu när jag slapp koncentrera mig så mycket på hans form. Absolut toknöjd :)
Duschat nu, ätit frukost och kollar på ponnyakuten. Resten av dagen blir lugn, vårvädret är påväg tillbaka :) Ska ut och ta av Brimad täcket senare i eftermiddag om det kryper upp några grader till :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

god förmiddag!
Jag mår (som nästan alltid) halv uselt och är slö som tusan, så har kännts kallt och ruttet ute idag.
Har varit ute hos hästen, hade hand om hovslagar-koll åt stallkompis så fick anpassa mig lite kring det. Pålle fick jobbas lite på töm, var riktigt duktig idag och började få fin yttersida och sökte sig mot handen oftare och oftare med rörelse i ryggen :)
Ska in och jobba ikväll, funderar på om jag orkar göra något utav alla saker på listan över sådant som behöver göras innan det jag åker..? Skulle tex behöva dammsuga, städa, åka och köpa en bit-grej till häst osv. Vore gott att baka även, men att orka? näää.
God eftermiddag.
I stallet tog jag en promenad i solen med Hottie och sedan har jag ridit på Nanghiala -ett ordentligt pass. Helt genomsvettig efteråt. Men bra gick hon -efter att jag tvingat henne till att faktiskt göra som jag ville och hon hade insett att det var mindre jobbigt att lyda direkt istället för att lägga energi på att hitta på annat ;)
Det är så kul med unghästar, men samtidigt frustrerande eftersom de inte förstår vad man menar. Tex om hästen är sned och skjuter ut nån bog, JAG vet ju hur och vilka hjälper man ska använda för att få ordning på det, men hästen vet inte vad de hjälperna är för nåt :p
Man får ju liksom göra om allt till en "lättläst" version. `
Men när poletten trillar ned så går allt så lätt :)
Nu ska jag faktiskt vara hemma i eftermiddag och kanske städa lite.
Imorgon kommer Lussan till stallet så jag ska väl vara där och titta lite.
Förresten har vi sagt upp stallplatsen så nu är pållen "bostadslös"

#5 Fast de flesta hjälper utförda korrekt är inte så mkt att lära in då man mest manipulerar med hästens balans, och följer den inte sätet och den nya hjälpen så blir det besvärligt för den, så de brukar förstå rätt snabbt… Min är helt inriden efter den principen i stort, jag flyttar kroppsdelar utan att igentligen ha lärt in det.

Godagens!!
Jag hade uppstartsdag på jobbet idag o sen kompledig, riktigt härlig dag, va bara där i 3 timmar o då i en konferans-sal på ett hotel. Åkte sen till en återförsäljare av BoT o skulle beställa täcke till vovve (30% rabatt genom brukshundsklubben, underbart) men de hade alla storlekar hemma utom den storleken Gimli behövde så nu är de beställt o får åka dit i mitten av april o prova ist, så de gick ju inte så bra.
Hem o lunchade med mannen som sen svepte iväg på jobb igen, just nu jobbar vi om varandra. i går åkte jag på jobbet vid 11 o han började jobba innan jag kom hem o jobbade natt, jag hann åka i morse innan han kom hem så vi hade iaf 1 timme idag att träffas innan han jobbar igen o då tills i morgon bitti, då jag såklart redan hunnit åka på jobbet… Ja men så e de, skönt vi har jobb båda iaf.
Jag o vovve ska åka till Zickan ikväll o då ska vi åka in till stan o gå med alla vovvar, folk brukar fråga om vi har hunddagis när vi kommer med vår flock 
#6 jovisst är det så, men denna hästen är inget jag ridit in själv -däremot min egen har jag ridit in själv.
Och den är inte mer än just bara såpass inriden att den går att sitta på. Det är därför jag rider den.
#2 Tack!
Kom hem för en liten stund sedan och vi har nu ätit mat mm..
Vet ni vad jag hade med hem!!
En ny bil!!!
Sambon har idag införskaffat en SUV så jag o barnen har ngt större att åka i samt jag har en bra bil att dra med..
Det blev en Cheva 06 röd metallic.. sååå fiiin!
#9 Kul! Jag fick ny dragbil för ett par veckor sen. Den drog super <3
#10 Helt underbart för vi behövde verkligen en ny och större bil!