Dressyr iFokus

Dressyr

Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1249 ggr
MiaMaria
0

Godag 29/3

Godagens dressyrare!

Vad har ni för er idag?

Jag har varit en vända på stan, letat rätt kulör på målarfärg, vilket verkar hopplöst. Ska ha en grön färg till hallen o de ska va lite åt lime hållet, men antingen är färgerna för mörka, för grå, för spygröna eller helt enkelt fel. Va o fikade med en kompis på stan oxå, Pia för dig Mim's som vet vem de är. Nu sitte rjag på jobbet, alldels för tidig så hinner skriva lite här. Ska jobba till 20:30 o då blir de hem till vovve, mannen jobbar natt så jag o vovve ska ha myskväll o ta precis så mkt plats vi vill i sängen Flört

Hoppas ni har en fin dag!

LinaN
0

Go eftermiddag.

jag har två alternativ för dagen, långtur om 3-5 timmar, eller paddockarbete med markbommar… *Beslutsångest*

blir det långtur så ska det iaf handlas en massa fika så man kan fika på lämpligt ställe… men vart vi ska rida vet vi inte ännu isf.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Cilla89a
0

Jahapp, då vart det måndag igen och ny vecka.
Gårdagen spenderades från 8-18.00 på hopptävling i ridhuset. Sinnessjukt mycket starter, fick höra sedan att sista start gick strax efter 22.30, snacka om ambitiösa tävlingsmänniskor, vissa hade varit där från 8.00 på morgonen!

Men, men. Gick upp 6.00 idag, fodrade/släppte ut hästarna. Gick in och sov vidare till 10.00, bytade om och gick ut med hunden, mockade/fixade i stallet och sedan skrittade jag ut Brimad 1 timme, travade även en kortare bit för att känna på honom och han kändes fin :)

Duschat nu och ätit frukost. har käkat LCHF nu i en vecka och gått ner 3.2 kg :) Visserligen fuskar jag lite och äter bröd på morgonen. Orkar inte stå och steka ägg och bacon, och hur gott är det överhuvudtaget till frukost? Och käka bara pålägg är ju inte gott det heller.

Har lite att göra idag, ska köra och köpa spån samt hästmat och sedan ska jag mocka grushagen och slänga in nya grenar. Ska även ta och gå långpromenad med hunden.
Och var har det fina vårvädret tagit vägen?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lothar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Usch här har det varit en jobbig dag, vår ena gammelponny, Lothar (min namne här på forumet) har bara blivit sämre och sämre, dels har han problem med kisseriet, man får tvätta ur skapet jätteofta annars har han inte kunnat få ut snoppen så han kan kissa. Sen har han dåliga tänder, han äter men kan absolut inte bita av tex en morot. Knackig i benen har han varit nu de senaste veckorna och jag har märkt att han har svårt vid vändningar tex när han går in/ut ur boxen, problem när hovslagaren är här då han inte vill ha framhovarna uppe så länge.

Imorse när jag skulle släppa ut var det riktigt illa, min älskade mysfarbror hade ont, jag vill inte bli som de jag föraktar som envisas med att ha kvar sin häst för sin egen skull, bara för att man har så svårt att skiljas.

Han har alltid varit så glad, possitiv och älsklig, men idag har han då äntligen fått komma till de evigt gröna ängarna…och tårarna trillar just nu ner på tangentborden…jag vet ju att han har det bra nu, han behöver inte lida något men jag är så JÄVLA ledsen och saknar honom redan enormt mycket…

En dag i tårar//Maria

MillaJ
0

God Eftermiddag.

Jag är helt slut :p Har först tömkört Hottie så då fick jag lite motion av att springa efter henne i ridhuset. Sedan har jag ridit Nanghiala som nu börjat inse att det är hårt att växa upp och det inte duger med att bara böja lite på nacken och dundra på i 100km/h, så istället slår hon i bromsen och låtsas att hon inte aaaalls förstår hur man svänger.
Men vi jobbade som fan rent ut sagt och hon blev väldigt fin till slut.
Nu blir det jobb tills ikväll, sen kommer jag vara helt död…

#3 tråkigt med ponnyn :( Min gammelfarbror togs bort i januari -18 år gammal så det var i förtid, men nödvändigt. Väldigt tråkigt, men de behöver aldrig ha ont/jobbigt mer

MiaMaria
0

#3 Beklagar, är så hemskt men ändå på nå vis skönt när man väl tagit beslutet Gråter Men som du själv skriver, han har de bra nu, spanar ner på er o håller ordning o reda.

LinaN
0

#3 trist, men med risk för att låta klyschig, så minns allt bra ni haft istället för allt det jobbiga med att han har försvunnit fysiskt ur ditt liv *styrkekram*

usch, ridningen gick verkligen skit idag… skulle markarbeta litet, travbommar och inget avancerat alls. Var som att sitta på en planka, ingen styrsel i någon sida, så då började man med att göra serpentiner och voltövningen som vi lärt oss på lektionerna, men det enda som funkade alls idag vart serpentiner… volterna gick skit, hästen gick skit, jag satt som skit… ja på det hela taget så borde vi ha ridit ut istället. *suck*

men man måste väl ha dåliga dagar för att få bra dagar antar jag… men det roliga var att vi var 3 st som red, o alla gick det skit för… *sucka* så idag vart ingen bra dag på stall Haga.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Peppe
0

#6 gick dåligt för mig idag också, Blacky var stirrig redan vid intaget från hagen och blev inte ett dugg bättre sen. lät som ett ånglok i ridhuset när han frustade i varje steg. men men, man får rida för morgondagen som maria sa

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
0

#3 Förstår verkligen att ni har sorg hemma nu.. Massa tröstekramar!!

Dyblygiad
0

3# Är ledsen för er skull.

Själv har jag haft fullt upp på fb idag. Lite komplicerat med ungponnyn som nu är på prov hos spekulant. :/

Har ridit en bockande Gulan som säkert anser att jag får skylla mig själv som inte ridit henne på en vecka, vi har och är magsjuka i famijen.

Sen har jag fått ett erbjudande om att låna ett Campari M sto för avel. Oh så svårt det blir, jag har ju så många hästar nu att jag återigen har för många och så kommer detta erbjudande. Jag gillar verkligen stoet och hon har lämnat många fina avkommor.

Lindbygarden
0

#9 spännande! Vad är det mer än Campari M?

Dyblygiad
0

Campari M-chirac-Cordon Bleu

Hon har inga halvlbodsavkommor ännu men gu så fin hennes ponnyavkomma är!

Lindbygarden
0

#11 Ahaaa men håll oss då uppdaterade med vad som händer! Tänker du hblhingst eller ponnyhingst?

Dyblygiad
0

Vet inte ännu. Måste först bereda plats för damen i stallet. Jag har alldeles för många djur nu igen……

Lindbygarden
0

#13 Hihihihi blir ju lätt såOskyldig