Världscupsfinal
Nu är de dax för Världscupsfinalen i 's-Hertogenbosch i Holland. Patrik och Tinne är på plats.
Se mer här
Vad tror ni om de svenska chanserna? Jag tror de kommer gå riktigt bra för Patrik men ingen topp 3, möjligtvis 3e plats. Känns ganska givet att Tootilas vinner, eller vad tror ni?!
Jag hoppas ju mycket på att Tinne får till det. Jag gillar hur hon tränar sina hästar och verkligen visar riktig glädje i det hon gör och alla små framsteg som hennes hästar gör. Favourit har ju blivit så otroligt mogen så jag tror att det kommer gå bra :). Patrik måste gå in och rida utav helsike för att visa dem som tidigare hotat honom att han faktiskt rider riktigt bra. Kommer han top 3 så tror jag att "skandalen" i Odense är bortblåst för då har han visat att han KAN.
Jag vill inte att Totilas vinner, jag hoppas att Adelinde tar det. Totilas känns så otroligt överskattad, visst han är bra men… det finns andra hästar som enligt mig är lika bra eller tillochmed bättre.
Jag tror också att Totilas plockar hem det, en fantastisk häst men blir lite trist tävling när ngn är överlägsen..
Topp fem för svensk del känns logiskt
Det är väl främst küren han brukar vara överlägsen i?
Väldigt kul för tävlingen!!! Att A vann GP
Som jag väntat 
Fast jag vill ju att tinne ska plocka hem det, eller patrick.
Totilashysteri skulle jag vilja kalla det… överskattad, överspänd häst o ryttare enligt mitt tycke. Själv gillade jag det mörka lilla stoet m ryttare vars namn nu totalt försvunnit ur minnet tyvärr - men deras ritt sitter stadigt kvar på näthinnan! VILKET samarbete och VILKEN lätthet o mjukhet - VARFÖR får de inte bättre betalt än de stela sprattelgubbarna Totilas och Parzival???
Jag begriper väl inget om dressyr antagligen…
#6. Du tog orden ur min mun
. Parzival kan stegra i programmet- ja, Adelinde vinner ändå och hamnar som etta hos samtliga dommare på över 80 % ( Göteborg Horse Show). Men Favourit som Tinne rider får INTE stegra, inte ens hamna ett taktslag fel i skritten och belönas då med en ovärd sistaplacering hos samtliga domare ( alla ville ha henne som sjua, kom 12:a totalt). Patrik Kittel gjirde i Göteborg en fantastisk ritt, inga problem. Sen kommer Adelinde vars häst stegrar och slår Patriks poäng.
Detta är favorisering av högsta grad, det märks ju tydligt. Herregud. Totilas är stel och rör sig spänt, inse domare att det fins hästar och ryttare som är så mycket bättre än Totilas. Så länge Totilas finns kommer Tinne, Patrik, Imke Schellens Bartels ALDRIG ha någon chans pga. denna favorisering.
Det mörka lilla stoet hette Sunshine och rids av Imke Schellens Bartels, gillade också det :). Igår satt jag med tårar i ögonen efter Patrik och Scandic, vilken uppvisning men han hade gott och väl kunnat hamna etta :)
Hållerm ed om att olydnad mm ska synas i resultatet och det mer än vad det gör idag..
Såg tror det var Globen och där skyggade han , Parzival, rejält men de vann ändå..